Seat gaat vol op het gas

Op het 6e GASNAM Congres in Madrid heeft SEAT President Luca de Meo aangekondigd dat Seat de CNG-technologie voor de Volkswagen Groep gaat ontwikkelen. De Meo benadrukte nog eens dat CNG en groengas een groot potentieel heeft voor de auto- en gasindustrie.

seat ibiza tgi

De Meo definieert CNG als ‘een duurzaam en winstgevend alternatief voor traditionele brandstoffen en elektrische voertuigen. CNG-technologie bestaat al en dus zijn er geen grote investeringen nodig om het onder handbereik van klanten te brengen. CNG is snel en eenvoudig te tanken. De distributiekosten zijn bovendien gelijk aan die voor auto’s die benzine of diesel gebruiken. Daardoor is CNG niet alleen een overbruggingstechnologie, maar een reëel alternatief voor de lange termijn.’

Volgens De Meo is het gebruik van CNG en groengas zowel ecologisch als economisch verantwoord: de aardgasreserves op aarde volstaan voor honderden jaren. Bovendien gaf De Meo aan dat als zich in het Spaanse wagenpark één miljoen lichte CNG-voertuigen zouden bevinden, dit een CO2-besparing van 1,2 ton per jaar zou opleveren. Bovendien zouden CNG-rijders per jaar 700 tot 1.000 euro besparen.

Een groot voordeel van CNG-voertuigen is dat ze niet nieuw ontwikkeld hoeven worden. Ze zijn volgens Seat nu al betrouwbaar, veilig, comfortabel en praktisch. Bovendien is de kostenbesparing ten opzichte van benzine en diesel aanzienlijk. Op dit moment levert SEAT de Mii, Leon en Ibiza met TGI-motor, die geschikt is voor het gebruik van CNG. Later dit jaar volgt ook de Arona TGI. CNG is in Nederland al goed ingeburgerd. De duurzame brandstof is op zo’n 150 locaties verspreid over het land verkrijgbaar aldus Seat.

Seat gaat vol op het gas - Automobielmanagement.nl

Seat gaat vol op het gas

Op het 6e GASNAM Congres in Madrid heeft SEAT President Luca de Meo aangekondigd dat Seat de CNG-technologie voor de Volkswagen Groep gaat ontwikkelen. De Meo benadrukte nog eens dat CNG en groengas een groot potentieel heeft voor de auto- en gasindustrie.

seat ibiza tgi

De Meo definieert CNG als ‘een duurzaam en winstgevend alternatief voor traditionele brandstoffen en elektrische voertuigen. CNG-technologie bestaat al en dus zijn er geen grote investeringen nodig om het onder handbereik van klanten te brengen. CNG is snel en eenvoudig te tanken. De distributiekosten zijn bovendien gelijk aan die voor auto’s die benzine of diesel gebruiken. Daardoor is CNG niet alleen een overbruggingstechnologie, maar een reëel alternatief voor de lange termijn.’

Volgens De Meo is het gebruik van CNG en groengas zowel ecologisch als economisch verantwoord: de aardgasreserves op aarde volstaan voor honderden jaren. Bovendien gaf De Meo aan dat als zich in het Spaanse wagenpark één miljoen lichte CNG-voertuigen zouden bevinden, dit een CO2-besparing van 1,2 ton per jaar zou opleveren. Bovendien zouden CNG-rijders per jaar 700 tot 1.000 euro besparen.

Een groot voordeel van CNG-voertuigen is dat ze niet nieuw ontwikkeld hoeven worden. Ze zijn volgens Seat nu al betrouwbaar, veilig, comfortabel en praktisch. Bovendien is de kostenbesparing ten opzichte van benzine en diesel aanzienlijk. Op dit moment levert SEAT de Mii, Leon en Ibiza met TGI-motor, die geschikt is voor het gebruik van CNG. Later dit jaar volgt ook de Arona TGI. CNG is in Nederland al goed ingeburgerd. De duurzame brandstof is op zo’n 150 locaties verspreid over het land verkrijgbaar aldus Seat.