‘Engine of the Year 2018’: 1.0 TSI van Volkswagen up! GTI

De 85 kW/115 pk sterke 1.0 TSI van de Volkswagen up! GTI is door een internationale jury van vakjournalisten uitgeroepen tot Engine of the Year 2018 in de klasse tot 1 liter.

vw up motor

De 1.0 TSI benzinemotor van de up! GTI is de eerste motor in de up!-reeks met een vierwegkatalysator met een geïntegreerd benzine-partikelfilter (OPF; Ottopartikelfilter). Dit systeem vermindert de partikeluitstoot met 95%. Daarmee voldoet de up! GTI aan de nieuwe EU 6AG-emissienorm (Euro 6d Temp).

Een tweede katalysator (drieweg) zorgt dat de motor ook bij hoge belastingen onder de grenswaarden van de EU 6AG-norm blijft. In de EU 6AG-norm komen verbruiksmetingen volgens de nieuwe, realistische WLTP-cyclus (Worldwide Harmonized Light-Vehicles Test Procedure) samen met Real Driving Emissions (RDE). De metingen vinden plaats op rollentestbanken en onder dagelijkse omstandigheden op straat.

‘Engine of the Year 2018’: 1.0 TSI van Volkswagen up! GTI - Automobielmanagement.nl

‘Engine of the Year 2018’: 1.0 TSI van Volkswagen up! GTI

De 85 kW/115 pk sterke 1.0 TSI van de Volkswagen up! GTI is door een internationale jury van vakjournalisten uitgeroepen tot Engine of the Year 2018 in de klasse tot 1 liter.

vw up motor

De 1.0 TSI benzinemotor van de up! GTI is de eerste motor in de up!-reeks met een vierwegkatalysator met een geïntegreerd benzine-partikelfilter (OPF; Ottopartikelfilter). Dit systeem vermindert de partikeluitstoot met 95%. Daarmee voldoet de up! GTI aan de nieuwe EU 6AG-emissienorm (Euro 6d Temp).

Een tweede katalysator (drieweg) zorgt dat de motor ook bij hoge belastingen onder de grenswaarden van de EU 6AG-norm blijft. In de EU 6AG-norm komen verbruiksmetingen volgens de nieuwe, realistische WLTP-cyclus (Worldwide Harmonized Light-Vehicles Test Procedure) samen met Real Driving Emissions (RDE). De metingen vinden plaats op rollentestbanken en onder dagelijkse omstandigheden op straat.