Toyota roept twee miljoen auto’s terug met airbag-problemen

Toyota roept wereldwijd twee miljoen auto’s terug wegens opnieuw opgedoken problemen met de airbags van Takata.

Toyota roept twee miljoen auto’s terug met airbagproblemen

Ook komen andere airbag-problemen voor. In ons land moeten ruim 60.000 Toyota’s van tussen de elf en achttien jaar oud naar de werkplaats om de mankementen te herstellen.

De problemen met airbags van Takata, die door een mankement aan de ontsluiter kunnen exploderen, achtervolgt de internationale autowereld al enkele jaren. Eerder moesten vele merken miljoenen auto’s terugroepen om de airbags te vervangen of het mankement zelf te herstellen. In september haalde Ford in de VS om dezelfde reden nog twee miljoen F 150 pick-up trucks terug naar de garage. Het ernstigst getroffen was Honda maar ook Toyota zelf deed al eerder een ‘recall’. 

Bezweken

Takata zelf is onder de problemen bezweken en inmiddels onderdeel van de Amerikaanse concurrent Key Safety Systems dat op haar beurt eigendom is van Ningbo Joyson Electronics uit China.

Toyota roept twee miljoen auto’s terug met airbag-problemen - Automobielmanagement.nl

Toyota roept twee miljoen auto’s terug met airbag-problemen

Toyota roept wereldwijd twee miljoen auto’s terug wegens opnieuw opgedoken problemen met de airbags van Takata.

Toyota roept twee miljoen auto’s terug met airbagproblemen

Ook komen andere airbag-problemen voor. In ons land moeten ruim 60.000 Toyota’s van tussen de elf en achttien jaar oud naar de werkplaats om de mankementen te herstellen.

De problemen met airbags van Takata, die door een mankement aan de ontsluiter kunnen exploderen, achtervolgt de internationale autowereld al enkele jaren. Eerder moesten vele merken miljoenen auto’s terugroepen om de airbags te vervangen of het mankement zelf te herstellen. In september haalde Ford in de VS om dezelfde reden nog twee miljoen F 150 pick-up trucks terug naar de garage. Het ernstigst getroffen was Honda maar ook Toyota zelf deed al eerder een ‘recall’. 

Bezweken

Takata zelf is onder de problemen bezweken en inmiddels onderdeel van de Amerikaanse concurrent Key Safety Systems dat op haar beurt eigendom is van Ningbo Joyson Electronics uit China.