Apple ontwikkelt eigen auto in hartje Berlijn

Apple werkt aan een eigen auto in een ontwikkelingslab dat gevestigd is in het centrum van Berlijn. Daar werken zo’n 15 tot 20 hoogopgeleide mensen, die vrijwel allen afkomstig zijn uit de Duitse auto-industrie zelf.

Apple haalt 200 man weg uit autonome auto tak

Dat heeft de Frankfurter Allgemeine Zeitung gemeld op basis van ‘eigen bronnen’. Dat Apple aan een eigen – elektrische – auto werkt is wijd en zijd bekend hoewel het concern dat zelf nog nooit openlijk heeft toegegeven. Volgens de krant zou de iCar in 2019 of 2020 op de markt moeten komen, maar dan eerst als autodeel-model. Die iCar zou in ieder geval voor een groot deel autonoom moeten kunnen rijden. 

Een flink deel van het werk daarvoor vindt momenteel plaats in de Duitse hoofdstad, aldus de krant. Dat wordt gedaan door mensen uit de ingenieurswereld met software- en hardware deskundigen. Een flink aantal van hen is afkomstig van de Duitse autofabrikanten zelf. "Het zou gaan om relatief jonge mensen met een ‘progressieve denktrant’. Vakmensen die bij hun oude baas niet verder kwamen omdat hun oude chef dat tegenhield", omschrijft de FAZ.

Apple ontwikkelt eigen auto in hartje Berlijn - Automobielmanagement.nl

Apple ontwikkelt eigen auto in hartje Berlijn

Apple werkt aan een eigen auto in een ontwikkelingslab dat gevestigd is in het centrum van Berlijn. Daar werken zo’n 15 tot 20 hoogopgeleide mensen, die vrijwel allen afkomstig zijn uit de Duitse auto-industrie zelf.

Apple haalt 200 man weg uit autonome auto tak

Dat heeft de Frankfurter Allgemeine Zeitung gemeld op basis van ‘eigen bronnen’. Dat Apple aan een eigen – elektrische – auto werkt is wijd en zijd bekend hoewel het concern dat zelf nog nooit openlijk heeft toegegeven. Volgens de krant zou de iCar in 2019 of 2020 op de markt moeten komen, maar dan eerst als autodeel-model. Die iCar zou in ieder geval voor een groot deel autonoom moeten kunnen rijden. 

Een flink deel van het werk daarvoor vindt momenteel plaats in de Duitse hoofdstad, aldus de krant. Dat wordt gedaan door mensen uit de ingenieurswereld met software- en hardware deskundigen. Een flink aantal van hen is afkomstig van de Duitse autofabrikanten zelf. "Het zou gaan om relatief jonge mensen met een ‘progressieve denktrant’. Vakmensen die bij hun oude baas niet verder kwamen omdat hun oude chef dat tegenhield", omschrijft de FAZ.