Ford werkt aan zelfrijdende auto voor de massa

Ford wil binnen vijf jaar een zelfrijdende auto voor de massamarkt op de weg hebben. Ford mikt daarmee niet alleen op het verkopen van auto’s maar ook op taxidiensten als die van Uber. ‘’De nieuwe auto’s zullen commercieel opereren, in een rit- of autodelen dienst,” aldus topman Mark Fields.

Ford autonoom

"Het komende decennium zal in het teken staan van automatisering van de auto. Wij denken ook dat autonoom rijdende auto’s net zulke grote gevolgen zullen hebben voor de maatschappij als toen wij 100 jaar geleden de lopende band invoerden,” voegt Fields er aan toe. Hij deelde daarbij wel een sneer uit aan Tesla: "Wij willen een autonoom voertuig op de weg brengen dat de veiligheid kan verhogen en sociale en milieu uitdagingen kan oplossen voor miljoenen mensen, niet alleen voor hen die zich een luxe auto kunnen permitteren.”

Of de term auto nog van kracht zal zijn, is de vraag want Ford stelt dat het zelfrijdende voertuig geen stuur, versnelling of remmen zal hebben. Ford wil daarmee een toonaangevende speler worden in ‘smart transport’, een ambitie die ook bedrijven als PSA Peugeot-Citroën, Volkswagen en BMW al hebben uitgesproken.

Ford werkt aan zelfrijdende auto voor de massa - Automobielmanagement.nl

Ford werkt aan zelfrijdende auto voor de massa

Ford wil binnen vijf jaar een zelfrijdende auto voor de massamarkt op de weg hebben. Ford mikt daarmee niet alleen op het verkopen van auto’s maar ook op taxidiensten als die van Uber. ‘’De nieuwe auto’s zullen commercieel opereren, in een rit- of autodelen dienst,” aldus topman Mark Fields.

Ford autonoom

"Het komende decennium zal in het teken staan van automatisering van de auto. Wij denken ook dat autonoom rijdende auto’s net zulke grote gevolgen zullen hebben voor de maatschappij als toen wij 100 jaar geleden de lopende band invoerden,” voegt Fields er aan toe. Hij deelde daarbij wel een sneer uit aan Tesla: "Wij willen een autonoom voertuig op de weg brengen dat de veiligheid kan verhogen en sociale en milieu uitdagingen kan oplossen voor miljoenen mensen, niet alleen voor hen die zich een luxe auto kunnen permitteren.”

Of de term auto nog van kracht zal zijn, is de vraag want Ford stelt dat het zelfrijdende voertuig geen stuur, versnelling of remmen zal hebben. Ford wil daarmee een toonaangevende speler worden in ‘smart transport’, een ambitie die ook bedrijven als PSA Peugeot-Citroën, Volkswagen en BMW al hebben uitgesproken.