BMW gaat data klanten meer gebruiken

BMW gaat meer doen met de data van klanten. “We stellen de klant absoluut centraal. Dat betekent niet het klassieke cliché “de klant is koning”. Dat is hij vandaag de dag ook al. We gaan data van klanten veel meer gebruiken.

BMW gaat data klanten meer gebruiken

Van deelautoklanten kennen we de gebruikspatronen en hun gedrag. Die klanten kunnen we een optimaal aanbod doen voor een koopauto als ze de stad uit verhuizen. Die data zijn erg waardevol. Kijk maar naar Amazon, dat zijn hele waarde op data baseert. Met onze parkmobile app zijn we al de grootste aanbieder wereldwijd van parkeerdiensten. En je kunt ook buiten mobiliteit gaan kijken."

Entertainment

Dat zijn enkele opmerkingen van Pieter Nota, de Nederlander die in de Raad van Bestuur van BMW verantwoordelijk is voor marketing, in een interview met Financieel Dagblad. Op de vraag wat BMW, naast auto’s nog meer gaat verkopen zegt hij: "Neem entertainment. Ik wil naar een voetbalwedstrijd met een van onze mobiliteitsdiensten. Dan koop je het ticket voor de wedstrijd er meteen bij. Maar onze kerncompetentie zal mobiliteit blijven. Daar zit nog zo veel potentieel dat wij daar de komende tien tot vijftien jaar mee bezig kunnen zijn."

BMW gaat data klanten meer gebruiken - Automobielmanagement.nl

BMW gaat data klanten meer gebruiken

BMW gaat meer doen met de data van klanten. “We stellen de klant absoluut centraal. Dat betekent niet het klassieke cliché “de klant is koning”. Dat is hij vandaag de dag ook al. We gaan data van klanten veel meer gebruiken.

BMW gaat data klanten meer gebruiken

Van deelautoklanten kennen we de gebruikspatronen en hun gedrag. Die klanten kunnen we een optimaal aanbod doen voor een koopauto als ze de stad uit verhuizen. Die data zijn erg waardevol. Kijk maar naar Amazon, dat zijn hele waarde op data baseert. Met onze parkmobile app zijn we al de grootste aanbieder wereldwijd van parkeerdiensten. En je kunt ook buiten mobiliteit gaan kijken."

Entertainment

Dat zijn enkele opmerkingen van Pieter Nota, de Nederlander die in de Raad van Bestuur van BMW verantwoordelijk is voor marketing, in een interview met Financieel Dagblad. Op de vraag wat BMW, naast auto’s nog meer gaat verkopen zegt hij: "Neem entertainment. Ik wil naar een voetbalwedstrijd met een van onze mobiliteitsdiensten. Dan koop je het ticket voor de wedstrijd er meteen bij. Maar onze kerncompetentie zal mobiliteit blijven. Daar zit nog zo veel potentieel dat wij daar de komende tien tot vijftien jaar mee bezig kunnen zijn."