Daimler mag autonoom rijden in Beijing

Daimler is de eerste buitenlandse autofabrikant die een vergunning heeft gekregen voor proefritten met semi-autonome auto’s in de Chinese hoofdstad Beijing. De Duitse fabrikant gooit haar auto’s daarmee haast voor de leeuwen want Beijing staat bekend als één van de moeilijkste verkeerssteden ter wereld.

Daimler mag autonoom rijden in Beijing

Daimler heeft al dergelijke vergunningen voor Duitsland en de Verenigde Staten en voert in China al enige tijd pilotprojecten uit in afgesloten National Pilot Zones in Beijing zelf en Hebei. De Duitsers werken in samenwerking met lokale partners als Baidu ook al tijden aan de verdere ontwikkeling van autonoom rijdende auto’s in China.

Nu kunnen daar ook wat Daimler noemt ‘hoogst geautomatiseerde onderzoeksvoertuigen’ de openbare weg op. Dat biedt de mogelijkheid de technologie verder af te stemmen op de rij-omstandigheden in de stad om uiteindelijk tot volledig autonoom rijden te komen. Hubertus Troska, die in de Raad van Bestuur verantwoordelijk is voor China, spreekt van ‘een grote stap voorwaarts voor onze innovatie inspanningen hier.”

Daimler mag autonoom rijden in Beijing - Automobielmanagement.nl

Daimler mag autonoom rijden in Beijing

Daimler is de eerste buitenlandse autofabrikant die een vergunning heeft gekregen voor proefritten met semi-autonome auto’s in de Chinese hoofdstad Beijing. De Duitse fabrikant gooit haar auto’s daarmee haast voor de leeuwen want Beijing staat bekend als één van de moeilijkste verkeerssteden ter wereld.

Daimler mag autonoom rijden in Beijing

Daimler heeft al dergelijke vergunningen voor Duitsland en de Verenigde Staten en voert in China al enige tijd pilotprojecten uit in afgesloten National Pilot Zones in Beijing zelf en Hebei. De Duitsers werken in samenwerking met lokale partners als Baidu ook al tijden aan de verdere ontwikkeling van autonoom rijdende auto’s in China.

Nu kunnen daar ook wat Daimler noemt ‘hoogst geautomatiseerde onderzoeksvoertuigen’ de openbare weg op. Dat biedt de mogelijkheid de technologie verder af te stemmen op de rij-omstandigheden in de stad om uiteindelijk tot volledig autonoom rijden te komen. Hubertus Troska, die in de Raad van Bestuur verantwoordelijk is voor China, spreekt van ‘een grote stap voorwaarts voor onze innovatie inspanningen hier.”