BMW/Daimler mobiliteitsdienst kiest voor Berlijn

Het gezamenlijke mobiliteitsbedrijf van BMW en Daimler gaat haar hoofdkantoor vestigen in Berlijn en dus niet in München of Stuttgart waar de partners zelf hun hoofdzetel hebben. “Onze visie is om samen een grote wereldwijde speler voor naadloze en intelligente connected mobiliteit te creëren. Berlijn is daar als hub voor creativiteit en innovatie precies de juiste locatie voor,” zegt topman Dieter Zetsche van Daimler.

bmw mercedes

Collega Harald Krüger van BMW voegt daar aan toe: "De toekomst van mobiliteit krijgt vorm in steden als Berlijn. Met het ecosysteem waar wij aan werken bieden we oplossingen voor de stedelijke mobiliteit van morgen. Wij denken dat dat de kwaliteit van het leven in grote steden kan verbeteren."

Het mobiliteitsbedrijf van Daimler en BMW richt zich op zaken als autodelen, rit-delen, parkeren, betaalsystemen en andere modaliteiten naast de auto. Voor bijvoorbeeld autodelen rijden er bij de dochters van beide bedrijven momenteel al 20.000 auto’s in 31 steden terwijl de Uber-achtige diensten 15,9 miljoen geregistreerde gebruikers kennen. De twee Duitse autofabrikanten nemen elk voor de helft deel in de onderneming.

BMW/Daimler mobiliteitsdienst kiest voor Berlijn - Automobielmanagement.nl

BMW/Daimler mobiliteitsdienst kiest voor Berlijn

Het gezamenlijke mobiliteitsbedrijf van BMW en Daimler gaat haar hoofdkantoor vestigen in Berlijn en dus niet in München of Stuttgart waar de partners zelf hun hoofdzetel hebben. “Onze visie is om samen een grote wereldwijde speler voor naadloze en intelligente connected mobiliteit te creëren. Berlijn is daar als hub voor creativiteit en innovatie precies de juiste locatie voor,” zegt topman Dieter Zetsche van Daimler.

bmw mercedes

Collega Harald Krüger van BMW voegt daar aan toe: "De toekomst van mobiliteit krijgt vorm in steden als Berlijn. Met het ecosysteem waar wij aan werken bieden we oplossingen voor de stedelijke mobiliteit van morgen. Wij denken dat dat de kwaliteit van het leven in grote steden kan verbeteren."

Het mobiliteitsbedrijf van Daimler en BMW richt zich op zaken als autodelen, rit-delen, parkeren, betaalsystemen en andere modaliteiten naast de auto. Voor bijvoorbeeld autodelen rijden er bij de dochters van beide bedrijven momenteel al 20.000 auto’s in 31 steden terwijl de Uber-achtige diensten 15,9 miljoen geregistreerde gebruikers kennen. De twee Duitse autofabrikanten nemen elk voor de helft deel in de onderneming.