Nissan ten strijde tegen namaak onderdelen

Met het partnership tussen Nissan en MarkMonitor® (specialist op het gebied van online merkbescherming), trekt de Japanse autofabrikant ten strijde tegen de vervalsing van auto-onderdelen.

Nissan ten strijde tegen namaak onderdelen

Nagemaakte auto-onderdelen vormen naast een gevaar voor de automobilist, een bedreiging voor Nissans garantie op hoge kwaliteit. Samen met MarkMonitor heeft Nissan op online marktplaatsen en websites al meer dan 31.700 namaakproducten en meer dan 125.000 advertenties verwijderd. Dit alles met een totale waarde van $283 miljoen dollar.

Sinds het partnership heeft Nissan meerdere belangrijke doelen gerealiseerd, waaronder het vergroten van de klantveiligheid, het verminderen van domeinmisbruik, het verlagen van merkverwarring voor Nissan- en Infiniti-merken en het verlagen van het aantal namaakadvertenties op marktplaatsen wereldwijd.

"De veiligheid van onze klanten is ons belangrijkste uitgangspunt en namaakonderdelen zorgen voor een onnodig risico", vertelt Andy Forsythe, brand protection manager bij Nissan. "Nissan zet zich dag en nacht in tegen de vervalsing van auto-onderdelen. Ons partnership met MarkMonitor geeft ons de mogelijkheid om de verkoop te detecteren en dealers en consumenten te informeren over de mogelijke gevaren die deze onderdelen kunnen meebrengen."

Vervalste onderdelen, die de wereldwijde auto-industrie jaarlijks bijna $45 miljard dollar kost, vormen een belangrijk aansprakelijkheidsrisico voor iedere autofabrikant. Veel van deze onderdelen worden verspreid via online marktplaatsen of op onwettige websites. Door gekopieerde afbeeldingen en bijschriften van het daadwerkelijke product zijn deze advertenties lastig te onderscheiden van het origineel. Hierdoor kopen en installeren automonteurs vaak deze namaakonderdelen zonder dat ze het doorhebben. Dit leidt voor Nissan tot meer klachten vanuit de klant en het vaker (onterecht) vergoeden van garantiekosten. Voor de automobilist leidt dit tot een verhoogd risico door bijvoorbeeld niet werkende motoronderdelen of remmen.

Nissan ten strijde tegen namaak onderdelen - Automobielmanagement.nl

Nissan ten strijde tegen namaak onderdelen

Met het partnership tussen Nissan en MarkMonitor® (specialist op het gebied van online merkbescherming), trekt de Japanse autofabrikant ten strijde tegen de vervalsing van auto-onderdelen.

Nissan ten strijde tegen namaak onderdelen

Nagemaakte auto-onderdelen vormen naast een gevaar voor de automobilist, een bedreiging voor Nissans garantie op hoge kwaliteit. Samen met MarkMonitor heeft Nissan op online marktplaatsen en websites al meer dan 31.700 namaakproducten en meer dan 125.000 advertenties verwijderd. Dit alles met een totale waarde van $283 miljoen dollar.

Sinds het partnership heeft Nissan meerdere belangrijke doelen gerealiseerd, waaronder het vergroten van de klantveiligheid, het verminderen van domeinmisbruik, het verlagen van merkverwarring voor Nissan- en Infiniti-merken en het verlagen van het aantal namaakadvertenties op marktplaatsen wereldwijd.

"De veiligheid van onze klanten is ons belangrijkste uitgangspunt en namaakonderdelen zorgen voor een onnodig risico", vertelt Andy Forsythe, brand protection manager bij Nissan. "Nissan zet zich dag en nacht in tegen de vervalsing van auto-onderdelen. Ons partnership met MarkMonitor geeft ons de mogelijkheid om de verkoop te detecteren en dealers en consumenten te informeren over de mogelijke gevaren die deze onderdelen kunnen meebrengen."

Vervalste onderdelen, die de wereldwijde auto-industrie jaarlijks bijna $45 miljard dollar kost, vormen een belangrijk aansprakelijkheidsrisico voor iedere autofabrikant. Veel van deze onderdelen worden verspreid via online marktplaatsen of op onwettige websites. Door gekopieerde afbeeldingen en bijschriften van het daadwerkelijke product zijn deze advertenties lastig te onderscheiden van het origineel. Hierdoor kopen en installeren automonteurs vaak deze namaakonderdelen zonder dat ze het doorhebben. Dit leidt voor Nissan tot meer klachten vanuit de klant en het vaker (onterecht) vergoeden van garantiekosten. Voor de automobilist leidt dit tot een verhoogd risico door bijvoorbeeld niet werkende motoronderdelen of remmen.