Continental doet het nog slechter

De Duitse bandenfabrikant en onderdelentoeleverancier Continental draait nog slechter dan eerder gemeld. De omzet valt zowel in China en Europa tegen terwijl de kosten voor de ontwikkeling van nieuwe autotechnologie als elektrische en hybride aandrijvingen en automatisch rijden hoog oplopen.

Continental eindigt zwaar in het rood

Ook wordt het Duitse concern achtervolgd door garantieclaims en spelen negatieve valuta-ontwikkelingen een rol.

Continental heeft daarom opnieuw gewaarschuwd dat omzet en winst lager uit zullen komen dan eerder verwacht. Die waarschuwing, net drie weken na een eerdere melding, leidde op de Duitse beurs tot de zwaarste koersdaling in negen jaar voor Continental. Bovendien kreeg ook familiebedrijf Schaeffler, zelf fabrikant van motoronderdelen en koppelingssystemen maar ook de grootste aandeelhouder in Continental, een flinke dreun.

Continental gaat er nog altijd vanuit €45 miljard aan omzet te draaien, dat is dan één miljard lager dan de eerdere voorspelling maar nog altijd hoger dan in 2017. Het bedrijf denkt dit jaar bovendien op een operationele winstmarge van negen procent uit te kunnen komen.

Om de zaken beter onder controle te krijgen, kondigt de Duitse onderneming verdere kostenbesparingen aan. Bovendien wordt het investeringsniveau meer afgestemd op de verwachte omzet.

Continental doet het nog slechter - Automobielmanagement.nl

Continental doet het nog slechter

De Duitse bandenfabrikant en onderdelentoeleverancier Continental draait nog slechter dan eerder gemeld. De omzet valt zowel in China en Europa tegen terwijl de kosten voor de ontwikkeling van nieuwe autotechnologie als elektrische en hybride aandrijvingen en automatisch rijden hoog oplopen.

Continental eindigt zwaar in het rood

Ook wordt het Duitse concern achtervolgd door garantieclaims en spelen negatieve valuta-ontwikkelingen een rol.

Continental heeft daarom opnieuw gewaarschuwd dat omzet en winst lager uit zullen komen dan eerder verwacht. Die waarschuwing, net drie weken na een eerdere melding, leidde op de Duitse beurs tot de zwaarste koersdaling in negen jaar voor Continental. Bovendien kreeg ook familiebedrijf Schaeffler, zelf fabrikant van motoronderdelen en koppelingssystemen maar ook de grootste aandeelhouder in Continental, een flinke dreun.

Continental gaat er nog altijd vanuit €45 miljard aan omzet te draaien, dat is dan één miljard lager dan de eerdere voorspelling maar nog altijd hoger dan in 2017. Het bedrijf denkt dit jaar bovendien op een operationele winstmarge van negen procent uit te kunnen komen.

Om de zaken beter onder controle te krijgen, kondigt de Duitse onderneming verdere kostenbesparingen aan. Bovendien wordt het investeringsniveau meer afgestemd op de verwachte omzet.