Mini Brandstore pilot voor rest van de wereld

Mini opent een Brandstore in Amsterdam.

Zoals Automobiel Management al eerder deze week wist te melden komt de Mini Brandstore in het Hirsch Gebouw aan het Leidseplein in Amsterdam. In de Brandstore is alles voor Mini te koop zoals lifestyle artikelen en accessoires. Ook kunnen auto’s geconfigureerd worden op een groot scherm.

Met deze Brandstore wil Mini aanwezig zijn in een bruisende, stedelijke omgeving. In Nederland is daarvoor onze hoofdstad Amsterdam uitgekozen. De Nederlandse Mini Brandstore wordt meteen een pilot voor de rest van de wereld. De Mini Brandstore in Amsterdam moet méér dan een showroom worden en, volgens het persbericht, een unieke, spraakmakende mogelijkheid zijn om Mini te beleven.

De verschillen tussen een Mini showroom en de Mini Brandstore zijn vooral te vinden in de ambiance en in de doelstelling. De showroom van de Mini dealer is meer gericht op de verkoop van auto’s, in de Brandstore ligt het accent op de ‘beleving’ van het merk.

De Mini Brandstore in Amsterdam gaat bovendien de merkexclusiviteit van Mini in Nederland weerspiegelen. Tien jaar na de introductie van ‘the new Mini’ telt de Mini familie nu maar liefst vijf verschillende modellen. En de dealerorganisatie heeft gelijke tred met het succes van het merk gehouden. De 26 Mini dealers in Nederland wisten dit jaar al 33% meer te verkopen dan vorig jaar. Vandaar dat Mini, als onderdeel van BMW Group, de verkoop en merkbeleving gescheiden van het merk BMW wil presenteren.

Naar verwachting opent de Mini Brandstore in Amsterdam medio december dit jaar haar deuren.

Mini Brandstore pilot voor rest van de wereld - Automobielmanagement.nl

Mini Brandstore pilot voor rest van de wereld

Mini opent een Brandstore in Amsterdam.

Zoals Automobiel Management al eerder deze week wist te melden komt de Mini Brandstore in het Hirsch Gebouw aan het Leidseplein in Amsterdam. In de Brandstore is alles voor Mini te koop zoals lifestyle artikelen en accessoires. Ook kunnen auto’s geconfigureerd worden op een groot scherm.

Met deze Brandstore wil Mini aanwezig zijn in een bruisende, stedelijke omgeving. In Nederland is daarvoor onze hoofdstad Amsterdam uitgekozen. De Nederlandse Mini Brandstore wordt meteen een pilot voor de rest van de wereld. De Mini Brandstore in Amsterdam moet méér dan een showroom worden en, volgens het persbericht, een unieke, spraakmakende mogelijkheid zijn om Mini te beleven.

De verschillen tussen een Mini showroom en de Mini Brandstore zijn vooral te vinden in de ambiance en in de doelstelling. De showroom van de Mini dealer is meer gericht op de verkoop van auto’s, in de Brandstore ligt het accent op de ‘beleving’ van het merk.

De Mini Brandstore in Amsterdam gaat bovendien de merkexclusiviteit van Mini in Nederland weerspiegelen. Tien jaar na de introductie van ‘the new Mini’ telt de Mini familie nu maar liefst vijf verschillende modellen. En de dealerorganisatie heeft gelijke tred met het succes van het merk gehouden. De 26 Mini dealers in Nederland wisten dit jaar al 33% meer te verkopen dan vorig jaar. Vandaar dat Mini, als onderdeel van BMW Group, de verkoop en merkbeleving gescheiden van het merk BMW wil presenteren.

Naar verwachting opent de Mini Brandstore in Amsterdam medio december dit jaar haar deuren.