Hyundai neemt distributie Nederland zelf ter hand

De fabrikant Hyundai Motor Company heeft per 1 april 2014 het importeurscontract van importeur Greenib Car opgezegd. Hiermee eindigt de samenwerking formeel op 31 maart 2016. “Maar men zal proberen dat naar voren te halen.”

Greenib Car heeft 33 jaar lang Hyundai Motor Company vertegenwoordigd. In de periode 2007 tot 2014 heeft Hyundai de vijf grootste landen in Europa al aan haar eigen organisatie toegevoegd, dus is het niet echt een enorme verrassing dat land nummer 6 eraan is toegevoegd. Hyundai heeft nu besloten zijn strategie van ‘de voorwaartse integratie’ verder uit te breiden met Nederland en het importschap in eigen hand te nemen. Dit is vanmorgen door directeur Hans Kwaad aan het personeel van Greenib Car medegedeeld. "Het personeel heeft vrij neutraal gereageerd. Voor ons betekent het op dit moment niet meer dan dat er een nieuwe eigenaar voor ons bedrijf komt. In principe is Hyundai tevreden over de organisatie en ziet het als het fundament voor de toekomst. Greenib Car en de Nederlandse dealers zijn meerdere keren als voorbeeld gesteld voor de rest van de wereld. Er zal door Korea wel een president worden aangesteld maar er zijn geen personele consequenties aangekondigd. Dus ook niet voor directeur Hans Kwaad want die is onderdeel van het personeel", aldus woordvoerder Mike Belinfante.

Ook de dealers hebben vandaag (donderdag 27 maart) te horen gekregen dat het besluit is gevallen. Volgens een van hen hing het niet al in de lucht. "Je hoeft er niet voor te hebben doorgeleerd om te zien dat het weleens zou kunnen gaan gebeuren. Maar dat het nu al speelde, is altijd ontkend. Wij wisten het niet eerder dan vanmorgen om 11.00 uur."

Het (in afzet) zesde land voor Hyundai in Europa wordt dus nu aan de eigen portefeuille toegevoegd. Als gevolg hiervan heeft Hyundai te kennen gegeven dat zij het Nederlandse importschap van Hyundai dus zelf ter hand gaat nemen. Autobinck Holding, moederbedrijf van Greenib Car, zegt het  ‘natuurlijk zeer te betreuren dat er een einde komt aan het privé-importschap in Nederland’. Autobinck Holding en Greenib Car hebben met de fabrikant afgesproken de overgang efficiënt uit te voeren met respect voor klanten, medewerkers en dealerorganisatie. De samenwerking eindigt formeel op 31 maart 2016 maar het zou best kunnen dat de overgang eerder plaatsvindt. "Dat is wel het streven. Hyundai wil het risico vermijden dat de organisatie wordt uitgehold gedurende zo’n lange periode. Daarom zal men het sneller willen doen. Hoeveel sneller weet ik niet. Men zal ook de dealers bekijken. Maar het streven is met alles wat we nu hebben door te gaan", aldus Belinfante. "Bovendien, het is niet per definitie slecht. Er ontstaan in de nieuwe situatie ook kansen, we zullen een directe lijn hebben naar Korea."  De Hyundai-activiteiten die AutoBinck doet voor Hyundai in Slovenië en Hongarije blijven op dit moment gewoon bestaan. Maar hoe lang dat nog duurt weet AutoBinck niet. Dat hangt af van hoever men de voorwaartse integratie wil doortrekken en in welk tempo."
Greenib Car heeft de afgelopen vijftien jaar geïnvesteerd in Hyundai op de Nederlandse markt. Wat begon met de Pony is uiteindelijk uitgebouwd tot een volumemerk met een solide plek in de toptien en een rijdend wagenpark van ruim 230 duizend auto’s. Greenib Car heeft ook gebouwd aan een merk met een groot, loyaal klantenbestand door een professionele dealerorganisatie. De organisatie heeft geïnvesteerd in moderne bedrijven, opleidingen en  klanttevredenheid. Greenib Car is door Hyundai Motor Company meermaals met diverse awards beloond en aangewezen als voorbeeld voor Hyundai-vertegenwoordigers in Europa en zelfs wereldwijd. Belinfante: "We praten niet over compensatie want we praten nooit over geld. Maar dat de overgang in  goede harmonie is gegaan, is een zekerheid."

Reacties

Jammer dat het zo moet.
Sterkte voor de mensen daar .
Van de abymij fam .

Geplaatst door: patrick op
Hyundai neemt distributie Nederland zelf ter hand - Automobielmanagement.nl

Hyundai neemt distributie Nederland zelf ter hand

De fabrikant Hyundai Motor Company heeft per 1 april 2014 het importeurscontract van importeur Greenib Car opgezegd. Hiermee eindigt de samenwerking formeel op 31 maart 2016. “Maar men zal proberen dat naar voren te halen.”

Greenib Car heeft 33 jaar lang Hyundai Motor Company vertegenwoordigd. In de periode 2007 tot 2014 heeft Hyundai de vijf grootste landen in Europa al aan haar eigen organisatie toegevoegd, dus is het niet echt een enorme verrassing dat land nummer 6 eraan is toegevoegd. Hyundai heeft nu besloten zijn strategie van ‘de voorwaartse integratie’ verder uit te breiden met Nederland en het importschap in eigen hand te nemen. Dit is vanmorgen door directeur Hans Kwaad aan het personeel van Greenib Car medegedeeld. "Het personeel heeft vrij neutraal gereageerd. Voor ons betekent het op dit moment niet meer dan dat er een nieuwe eigenaar voor ons bedrijf komt. In principe is Hyundai tevreden over de organisatie en ziet het als het fundament voor de toekomst. Greenib Car en de Nederlandse dealers zijn meerdere keren als voorbeeld gesteld voor de rest van de wereld. Er zal door Korea wel een president worden aangesteld maar er zijn geen personele consequenties aangekondigd. Dus ook niet voor directeur Hans Kwaad want die is onderdeel van het personeel", aldus woordvoerder Mike Belinfante.

Ook de dealers hebben vandaag (donderdag 27 maart) te horen gekregen dat het besluit is gevallen. Volgens een van hen hing het niet al in de lucht. "Je hoeft er niet voor te hebben doorgeleerd om te zien dat het weleens zou kunnen gaan gebeuren. Maar dat het nu al speelde, is altijd ontkend. Wij wisten het niet eerder dan vanmorgen om 11.00 uur."

Het (in afzet) zesde land voor Hyundai in Europa wordt dus nu aan de eigen portefeuille toegevoegd. Als gevolg hiervan heeft Hyundai te kennen gegeven dat zij het Nederlandse importschap van Hyundai dus zelf ter hand gaat nemen. Autobinck Holding, moederbedrijf van Greenib Car, zegt het  ‘natuurlijk zeer te betreuren dat er een einde komt aan het privé-importschap in Nederland’. Autobinck Holding en Greenib Car hebben met de fabrikant afgesproken de overgang efficiënt uit te voeren met respect voor klanten, medewerkers en dealerorganisatie. De samenwerking eindigt formeel op 31 maart 2016 maar het zou best kunnen dat de overgang eerder plaatsvindt. "Dat is wel het streven. Hyundai wil het risico vermijden dat de organisatie wordt uitgehold gedurende zo’n lange periode. Daarom zal men het sneller willen doen. Hoeveel sneller weet ik niet. Men zal ook de dealers bekijken. Maar het streven is met alles wat we nu hebben door te gaan", aldus Belinfante. "Bovendien, het is niet per definitie slecht. Er ontstaan in de nieuwe situatie ook kansen, we zullen een directe lijn hebben naar Korea."  De Hyundai-activiteiten die AutoBinck doet voor Hyundai in Slovenië en Hongarije blijven op dit moment gewoon bestaan. Maar hoe lang dat nog duurt weet AutoBinck niet. Dat hangt af van hoever men de voorwaartse integratie wil doortrekken en in welk tempo."
Greenib Car heeft de afgelopen vijftien jaar geïnvesteerd in Hyundai op de Nederlandse markt. Wat begon met de Pony is uiteindelijk uitgebouwd tot een volumemerk met een solide plek in de toptien en een rijdend wagenpark van ruim 230 duizend auto’s. Greenib Car heeft ook gebouwd aan een merk met een groot, loyaal klantenbestand door een professionele dealerorganisatie. De organisatie heeft geïnvesteerd in moderne bedrijven, opleidingen en  klanttevredenheid. Greenib Car is door Hyundai Motor Company meermaals met diverse awards beloond en aangewezen als voorbeeld voor Hyundai-vertegenwoordigers in Europa en zelfs wereldwijd. Belinfante: "We praten niet over compensatie want we praten nooit over geld. Maar dat de overgang in  goede harmonie is gegaan, is een zekerheid."

Reacties

Jammer dat het zo moet.
Sterkte voor de mensen daar .
Van de abymij fam .

Geplaatst door: patrick op