Dealerrendement marginaal hoger

Uit de Branche Barometer van BOVAG Autodealers blijkt dat het gemiddelde rendement per dealervestiging over de eerste helft van dit jaar 1,12 procent bedroeg, tegen 1,08 procent in het eerste halfjaar van 2017.

dealer

Ondanks een gemiddelde omzetstijging van 10,5 procent ten opzichte van een jaar eerder nam het rendement slechts marginaal toe. Dat is voornamelijk het gevolg van hogere loonkosten in de werkplaats door krapte op de arbeidsmarkt. In de werkplaats stegen de gemiddelde loonkosten per monteur gemiddeld met 6,8 procent

De gemiddelde autodealer verkocht in de eerste helft van het jaar bijna 11 procent meer nieuwe auto’s. De provisie ‘F&I’ (Finance & Insurance) daalde echter met een kwart en ook de bruto marge op nieuw en gebruikt gecombineerd daalde, met 0,6 procent naar 1.807 euro. Dit terwijl de gemiddelde verkoopprijs van occasions juist met 3,5 procent toenam en de omloopsnelheid van gebruikte auto’s 21,5 procent hoger lag.

Bert de Kroon, voorzitter van BOVAG Autodealers: "De occasionverkoop moet nog belangrijker worden voor elke autodealer. En daarnaast blijft het pure noodzaak nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. De krapte op de arbeidsmarkt vertaalt zich bovendien in hogere lonen voor technisch personeel."

Dealerrendement marginaal hoger - Automobielmanagement.nl

Dealerrendement marginaal hoger

Uit de Branche Barometer van BOVAG Autodealers blijkt dat het gemiddelde rendement per dealervestiging over de eerste helft van dit jaar 1,12 procent bedroeg, tegen 1,08 procent in het eerste halfjaar van 2017.

dealer

Ondanks een gemiddelde omzetstijging van 10,5 procent ten opzichte van een jaar eerder nam het rendement slechts marginaal toe. Dat is voornamelijk het gevolg van hogere loonkosten in de werkplaats door krapte op de arbeidsmarkt. In de werkplaats stegen de gemiddelde loonkosten per monteur gemiddeld met 6,8 procent

De gemiddelde autodealer verkocht in de eerste helft van het jaar bijna 11 procent meer nieuwe auto’s. De provisie ‘F&I’ (Finance & Insurance) daalde echter met een kwart en ook de bruto marge op nieuw en gebruikt gecombineerd daalde, met 0,6 procent naar 1.807 euro. Dit terwijl de gemiddelde verkoopprijs van occasions juist met 3,5 procent toenam en de omloopsnelheid van gebruikte auto’s 21,5 procent hoger lag.

Bert de Kroon, voorzitter van BOVAG Autodealers: "De occasionverkoop moet nog belangrijker worden voor elke autodealer. En daarnaast blijft het pure noodzaak nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. De krapte op de arbeidsmarkt vertaalt zich bovendien in hogere lonen voor technisch personeel."