De prijs voor ‘Meest succesvolle data driven autobedrijf’ is onder andere te danken aan het dashboard dat is ontwikkeld waarop verschillende systemen van Van Mossel zijn aangesloten. Volgens algemeen directeur Eric Berkhof krijgt het bedrijf daarmee veel meer grip op het sales proces en de online customer journey. "Het ‘onderbuikgevoel’ wat we vaak hebben zien we nu terug in concrete cijfers. Dat geeft ons real-time inzicht in het gedrag van onze klanten. Het helpt ons om onze klanten te begrijpen en razendsnel in te springen op hun behoeften."
Online Aftersales Quiz
De ‘Online Dealer Awards’, georganiseerd door Marktplaats en marketingbureau DTC Media, delen jaarlijks een vak- en publieksprijs uit. In beide categorieën won Van Mossel. Daarnaast won het met ‘Meest originele campagne’. Van Mossel had daarin de ‘Online Aftersales Quiz’ voor bestaande klanten om er op een ludieke manier achter te komen wat men graag terug wilden zien in de werkplaatsen van de autogroep.
De overige winnaars:
Beste website
Vakprijs: Auto.nl
Publieksprijs: Louwman Exclusive
Beste presentatie op social media
Vakprijs: Liewes Roden
Publieksprijs: Auto Sturm
Meest succesvolle data driven autobedrijf
Vakprijs: Van Mossel Automotive Groep
Publieksprijs: Van Mossel Automotive Groep
Beste leadopvolging
Vakprijs: Hekkert Autogroep
Publieksprijs: Auto Synyco
Meest originele campagne
Vakprijs: Van Mossel Automotive Groep
Publieksprijs: VKV Groep
Beste voorraad presentatie
Vakprijs: Auto.nl
Publieksprijs: Autobedrijf A. van Rijswijk