Ultralichtgewicht ‘urban concept’ bij Audi

De Audi urban concept is een bijzonder lichte tweepersoons auto voor stedelijke omgevingen.

De elektrische Audi urban concept heeft een 1+1-stoelindeling en een cockpit van koolstofvezel versterkt polymeer (cfrp).

 

Audi zegt dat het nieuwe concept elementen combineert van een raceauto, een roadster, een funauto en een stadsauto.  De urban concept staat op zichzelf en zijn ontwikkeling is gebaseerd op de principes van ultralichtgewicht bouwen, efficiency en ‘less is more’. Het resultaat is een studiemodel zonder een gram te veel, dat zich richt op de essentie van sportieve voortbeweging. Met de urban concept wil Audi laten zien wat het aan technologie in huis heeft, in het bijzonder als het gaat om ultralichtgewicht bouwen. Concurrent BMW is ook met carbon fibre bezig in de elektrische i3 en i8. Een lange massa is voor elektrische auto’s van groot belang in verband met de actieradius.  

 

Het studiemodel biedt plek aan twee inzittenden. De zitplaatsen staan licht versprongen ten opzichte van elkaar. De instrumenten en gebruikte materialen zijn gedicteerd door de ultralichtgewicht bouwwijze. De cockpit bestaat uit met koolstofvezel versterkt polymeer, waarin ook het onderste deel van de zittingen is geïntegreerd. De wielen zijn 21 inch in diameter. Twee e-tron elektromotoren drijven het voertuig aan. Die geven het studiemodel een zeer snelle acceleratie vanwege de lage massa. De energie komt van een lithium-ion-accu, goed bruikbaar voor ‘langere stadsritten’, zegt Audi. Volkswagen-dochter Audi AG zegt tussen 2011 en 2016 ruim 11,5 miljard euro in nieuwe producten te zullen investeren.

Ultralichtgewicht ‘urban concept’ bij Audi - Automobielmanagement.nl

Ultralichtgewicht ‘urban concept’ bij Audi

De Audi urban concept is een bijzonder lichte tweepersoons auto voor stedelijke omgevingen.

De elektrische Audi urban concept heeft een 1+1-stoelindeling en een cockpit van koolstofvezel versterkt polymeer (cfrp).

 

Audi zegt dat het nieuwe concept elementen combineert van een raceauto, een roadster, een funauto en een stadsauto.  De urban concept staat op zichzelf en zijn ontwikkeling is gebaseerd op de principes van ultralichtgewicht bouwen, efficiency en ‘less is more’. Het resultaat is een studiemodel zonder een gram te veel, dat zich richt op de essentie van sportieve voortbeweging. Met de urban concept wil Audi laten zien wat het aan technologie in huis heeft, in het bijzonder als het gaat om ultralichtgewicht bouwen. Concurrent BMW is ook met carbon fibre bezig in de elektrische i3 en i8. Een lange massa is voor elektrische auto’s van groot belang in verband met de actieradius.  

 

Het studiemodel biedt plek aan twee inzittenden. De zitplaatsen staan licht versprongen ten opzichte van elkaar. De instrumenten en gebruikte materialen zijn gedicteerd door de ultralichtgewicht bouwwijze. De cockpit bestaat uit met koolstofvezel versterkt polymeer, waarin ook het onderste deel van de zittingen is geïntegreerd. De wielen zijn 21 inch in diameter. Twee e-tron elektromotoren drijven het voertuig aan. Die geven het studiemodel een zeer snelle acceleratie vanwege de lage massa. De energie komt van een lithium-ion-accu, goed bruikbaar voor ‘langere stadsritten’, zegt Audi. Volkswagen-dochter Audi AG zegt tussen 2011 en 2016 ruim 11,5 miljard euro in nieuwe producten te zullen investeren.