Het bronskleurige Cupra-logo is in Barcelona ontworpen en staat volgens de Spaanse autofabrikant voor de merkwaarden passie, precisie, vastberadenheid en moed. Al sinds 1996 staan de vijf letters voor het sportiefste dat Seat te bieden heeft. Nu is het tijd voor de volgende stap. Cupra mag zijn eigen identiteit gaan ontwikkelen als zelfstandig merk.  

Meer dan enkel een merk

De officiële presentatie is op 22 februari, maar er wordt alvast een tipje van de sluier opgelicht: ‘Cupra zal meer zijn dan een merk alleen’.

Vervolgens worden de eerste modellen van de Spaanse Volkswagen-tak begin maart op de autoshow van Genève voorgesteld. De onthulling van het logo valt samen met de livegang van de officiële merkwebsite: www.cupraofficial.com.

Dealers 

In Nederland wordt een select aantal gespecialiseerde ‘Cupra-dealers’ aangesteld, zo laat Seat weten in het persbericht. Deze zullen qua locatie zoveel mogelijk verspreid zijn over het land en verkopen naast reguliere Seat-modellen straks ook Cupra-modellen. Ze krijgen een aparte ruimte in de showroom. De modellen van het nieuwe merk kunnen overigens ook ‘gewoon’ bij de reguliere Seat-dealers worden besteld.