Volkswagen stopt met de Beetle

Volkswagen gaat stoppen met de productie van de Beetle, de opvolger van de Kever. De auto rolt momenteel nog van de band in een fabriek in Mexico maar daar komt volgend jaar zomer een eind aan. Voor de liefhebbers komt er nog wel een ‘Grand Finale’ special edition.

beetle

De vraag naar de Beetle neemt steeds verder af, mede door de populariteit van de SUV’s. Het schrappen van een model past echter ook in het streven van VW om de productie meer te stroomlijnen. Momenteel maakt het bedrijf meer dan driehonderd verschillende soorten en modellen voertuigen, van personenauto’s en motorfietsen tot vrachtwagens. Ook andere grote autofabrikanten, met name Ford, halen om die reden modellen uit hun assortiment.

De Kever werd voor de Tweede Wereldoorlog als ‘Volks-wagen’ ontworpen door Ferdinand Porsche op aandrang van Adolf Hitler. De Kever kwam echter pas na de oorlog volledig in productie en werd al snel daarna de best verkochte auto ter wereld. Van die eerste Kever zijn er wereldwijd ook meer dan twintig miljoen verkocht. Sindsdien is het ontwerp voortdurend aangepast en gemoderniseerd met eindelijk de Beetle als definitieve opvolger.

Volkswagen stopt met de Beetle - Automobielmanagement.nl

Volkswagen stopt met de Beetle

Volkswagen gaat stoppen met de productie van de Beetle, de opvolger van de Kever. De auto rolt momenteel nog van de band in een fabriek in Mexico maar daar komt volgend jaar zomer een eind aan. Voor de liefhebbers komt er nog wel een ‘Grand Finale’ special edition.

beetle

De vraag naar de Beetle neemt steeds verder af, mede door de populariteit van de SUV’s. Het schrappen van een model past echter ook in het streven van VW om de productie meer te stroomlijnen. Momenteel maakt het bedrijf meer dan driehonderd verschillende soorten en modellen voertuigen, van personenauto’s en motorfietsen tot vrachtwagens. Ook andere grote autofabrikanten, met name Ford, halen om die reden modellen uit hun assortiment.

De Kever werd voor de Tweede Wereldoorlog als ‘Volks-wagen’ ontworpen door Ferdinand Porsche op aandrang van Adolf Hitler. De Kever kwam echter pas na de oorlog volledig in productie en werd al snel daarna de best verkochte auto ter wereld. Van die eerste Kever zijn er wereldwijd ook meer dan twintig miljoen verkocht. Sindsdien is het ontwerp voortdurend aangepast en gemoderniseerd met eindelijk de Beetle als definitieve opvolger.