Renault: K-ZE niet alleen voor China

Carlos Ghosn, voorzitter en CEO van Groupe Renault, heeft twee belangrijke stappen aangekondigd in de verdere elektrificatie van het Renault aanbod. De stappen zijn onderdeel van het strategische plan Drive the Future dat Renault toekomstbestendig moet maken.

K-ZE

Er komt een nieuwe elektrische auto, de K-ZE, die eerst gelanceerd wordt in China. De K-ZE wordt gemaakt door e-GT New Energy Automotive Co, een joint venture van Dongfeng Motor Group en Nissan die is opgericht om betaalbare elektrische voertuigen te produceren voor de Chinese markt. De K-Ze moet echter uitgroeien tot een wereldauto waarmee de deur naar onder andere Europa nadrukkelijk wordt opengehouden. Daarnaast komen er in 2020 hybride- en plug-in hybridevarianten van de Clio, Mégane en Captur.

Ghosn deelde ook de visie van Renault voor toekomstige ervaringen in de auto met een blik op de Augmented Editorial Experience, die te zien is op de autosalon van Parijs. Deze experience ‘moet inzittenden onderdompelen in content, online diensten, media en mobiliteit zodat reizen een leerzame ervaring wordt.’

Renault: K-ZE niet alleen voor China - Automobielmanagement.nl

Renault: K-ZE niet alleen voor China

Carlos Ghosn, voorzitter en CEO van Groupe Renault, heeft twee belangrijke stappen aangekondigd in de verdere elektrificatie van het Renault aanbod. De stappen zijn onderdeel van het strategische plan Drive the Future dat Renault toekomstbestendig moet maken.

K-ZE

Er komt een nieuwe elektrische auto, de K-ZE, die eerst gelanceerd wordt in China. De K-ZE wordt gemaakt door e-GT New Energy Automotive Co, een joint venture van Dongfeng Motor Group en Nissan die is opgericht om betaalbare elektrische voertuigen te produceren voor de Chinese markt. De K-Ze moet echter uitgroeien tot een wereldauto waarmee de deur naar onder andere Europa nadrukkelijk wordt opengehouden. Daarnaast komen er in 2020 hybride- en plug-in hybridevarianten van de Clio, Mégane en Captur.

Ghosn deelde ook de visie van Renault voor toekomstige ervaringen in de auto met een blik op de Augmented Editorial Experience, die te zien is op de autosalon van Parijs. Deze experience ‘moet inzittenden onderdompelen in content, online diensten, media en mobiliteit zodat reizen een leerzame ervaring wordt.’