Chinese Landwind terug, Peter Bijvelds importeur Europa

Het Chinese automerk Landwind keert terug in Europa, na een afwezigheid van ruim drie jaar. LWMC (Landwind Motors Corporation) Europe BV in Tiel neemt de distributie voor Europa ter hand.

De onderneming wordt geleid door Peter Bijvelds die het merk al medio 2005 naar Europa haalde met een vierwielaangedreven SUV. De verkoop van dat model werd uiteindelijk gestopt na matige resultaten in een botsproef van de ADAC. Ondanks een poging tot rectificatie van Bijvelds bleef de ANWB toen bij haar negatieve advies.

De nieuwe aftrap wordt gedaan met één model, de midi-mpv CV9, die vanaf deze zomer in Nederland en België wordt geleverd. De komende jaren volgt de rest van Europa. Nog dit jaar komt Landwind ook met een elektrisch aangedreven versie van de CV9. Bijvelds zegt dat de Landwind CV9 volledig is aangepast aan de Europese eisen. "In de veiligheid en kwaliteit van de CV9 is veel geld geïnvesteerd. Mede door sterke aandeelhouders, waaronder de bekende horecafamilie Van der Valk. Wij hebben het volste vertrouwen dat we met dit model voet aan de grond krijgen in Europa. Het is een fraaie auto met veel ruimte, voor interessant lage prijzen vanaf 14.495 euro. In de toekomst volgen meer modellen."

Importorganisatie LWMC Europe B.V. begint de levering van de CV9 met 35 dealers, samen goed voor 45 vestigingslocaties. LWMC mikt voor het eerste volledige jaar van levering op een totaal van 1.500 nieuwe auto’s. Bijvelds: ‘Jiangling Motors Holding heeft de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in automatisering, waardoor met de productie snel en flexibel kan worden ingespeeld op de vraag.’

Landwind is onderdeel van de Chinese autoproducent Jiangling Motors Holding, die onder deze naam een miljoen personenauto’s per jaar bouwt. Daarnaast maakt het concern  bestelauto’s en trucks onder diverse merknamen. De fabrikant zegt de Europese introductie van de CV9 grondig te hebben voorbereid. In samenwerking met TÜV Rheinland, RDW en TNO Automotive in Helmond zijn technische verbetering doorgevoerd. De auto heeft nu Europese typegoedkeuring, zodat hij in 27 landen van de Europese gemeenschap direct toegelaten is.

Het ontwerp stamt van het Italiaanse designbureau Idea. De motoren en de aandrijving zijn mede ontwikkeld door de Duitse constructeur F.E.V., die ook voor Europese fabrikanten motoren ontwikkelt. De CV9 voorziet onder meer in airbags, ABS, elektronische remkrachtverdeling (EBD), semi-automatische airconditioning, intelligent gordelsysteem en parkeersensoren.

 

Chinese Landwind terug, Peter Bijvelds importeur Europa - Automobielmanagement.nl

Chinese Landwind terug, Peter Bijvelds importeur Europa

Het Chinese automerk Landwind keert terug in Europa, na een afwezigheid van ruim drie jaar. LWMC (Landwind Motors Corporation) Europe BV in Tiel neemt de distributie voor Europa ter hand.

De onderneming wordt geleid door Peter Bijvelds die het merk al medio 2005 naar Europa haalde met een vierwielaangedreven SUV. De verkoop van dat model werd uiteindelijk gestopt na matige resultaten in een botsproef van de ADAC. Ondanks een poging tot rectificatie van Bijvelds bleef de ANWB toen bij haar negatieve advies.

De nieuwe aftrap wordt gedaan met één model, de midi-mpv CV9, die vanaf deze zomer in Nederland en België wordt geleverd. De komende jaren volgt de rest van Europa. Nog dit jaar komt Landwind ook met een elektrisch aangedreven versie van de CV9. Bijvelds zegt dat de Landwind CV9 volledig is aangepast aan de Europese eisen. "In de veiligheid en kwaliteit van de CV9 is veel geld geïnvesteerd. Mede door sterke aandeelhouders, waaronder de bekende horecafamilie Van der Valk. Wij hebben het volste vertrouwen dat we met dit model voet aan de grond krijgen in Europa. Het is een fraaie auto met veel ruimte, voor interessant lage prijzen vanaf 14.495 euro. In de toekomst volgen meer modellen."

Importorganisatie LWMC Europe B.V. begint de levering van de CV9 met 35 dealers, samen goed voor 45 vestigingslocaties. LWMC mikt voor het eerste volledige jaar van levering op een totaal van 1.500 nieuwe auto’s. Bijvelds: ‘Jiangling Motors Holding heeft de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in automatisering, waardoor met de productie snel en flexibel kan worden ingespeeld op de vraag.’

Landwind is onderdeel van de Chinese autoproducent Jiangling Motors Holding, die onder deze naam een miljoen personenauto’s per jaar bouwt. Daarnaast maakt het concern  bestelauto’s en trucks onder diverse merknamen. De fabrikant zegt de Europese introductie van de CV9 grondig te hebben voorbereid. In samenwerking met TÜV Rheinland, RDW en TNO Automotive in Helmond zijn technische verbetering doorgevoerd. De auto heeft nu Europese typegoedkeuring, zodat hij in 27 landen van de Europese gemeenschap direct toegelaten is.

Het ontwerp stamt van het Italiaanse designbureau Idea. De motoren en de aandrijving zijn mede ontwikkeld door de Duitse constructeur F.E.V., die ook voor Europese fabrikanten motoren ontwikkelt. De CV9 voorziet onder meer in airbags, ABS, elektronische remkrachtverdeling (EBD), semi-automatische airconditioning, intelligent gordelsysteem en parkeersensoren.