Gaspedaalproblemen bij Alfa Romeo Giulietta

Het Duitse tijdschrift Autobild zegt op een technisch mankement bij de Alfa Romeo Giulietta te zijn gestuit tijdens een vergelijkingstest met de Audi A3 Sportback en de BMW 1-Serie.

Het gaspedaal van de Giulietta zou namelijk vast kunnen komen te zitten tussen het tapijt en het plaatje waar het pedaal bij volledig intrappen op rust. Het pedaal zou bij hard trappen naar links kunnen verschuiven. De topman van Alfa Romeo, Harald Wester, reageerde geschokt op de constatering van Autobild en belooft direct actie te ondernemen. Hij gaf aan dat de Giulietta bij de ontwikkeling miljoenen testkilometers onder de meest extreme omstandigheden heeft afgelegd, maar dat dit probleem bij de testauto’s nooit is opgetreden.

Bij alle Giulietta’s wordt het gladde plastic plaatje vervangen door een ruwe variant, wat het schuiven bij hard intrappen onmogelijk maakt. Er is overigens geen sprake van een terugroepactie omdat de Giulietta nog niet bij klanten is afgeleverd. Wester voegt er aan toe dat voor de zekerheid ook de andere modellen van het merk op het euvel onderzocht worden.

Reacties

Verstandig van Wester om het zekere voor het onzekere te nemen. Maar het is pure Duitse “Automobilpolitik” of iets dergelijks. Waarom? Omdat ze bij Alfa, blijkens meerdere vergelijkende tests, eindelijk een auto hebben neergezet die een bedreiging (op punten is ie zelfs beter!) vormt voor de gevestigde Duitse orde. Maar of de consument dat ook begrijpt… (wil begrijpen). Ik heb wel een zwak voor Alfa, maar ook meer dan 10 jaar Audi/VW ervaring, dus redelijk objectieve kijk hierop…. maar dat terzijde.

Geplaatst door: Bert op

Het gaspedaal zou kunnen buigen bij een zijwaartse kracht van bijna 30 kg.
Ik ben bang dat dan niet alleen bij Alfa maar ook bij andere merken het gaspedaal buigt… en daardoor ergens achter kan blijven haken (bv rempedaal).
Dus een zeer dubieuze berichtgeving.

Geplaatst door: Hans op
Gaspedaalproblemen bij Alfa Romeo Giulietta - Automobielmanagement.nl

Gaspedaalproblemen bij Alfa Romeo Giulietta

Het Duitse tijdschrift Autobild zegt op een technisch mankement bij de Alfa Romeo Giulietta te zijn gestuit tijdens een vergelijkingstest met de Audi A3 Sportback en de BMW 1-Serie.

Het gaspedaal van de Giulietta zou namelijk vast kunnen komen te zitten tussen het tapijt en het plaatje waar het pedaal bij volledig intrappen op rust. Het pedaal zou bij hard trappen naar links kunnen verschuiven. De topman van Alfa Romeo, Harald Wester, reageerde geschokt op de constatering van Autobild en belooft direct actie te ondernemen. Hij gaf aan dat de Giulietta bij de ontwikkeling miljoenen testkilometers onder de meest extreme omstandigheden heeft afgelegd, maar dat dit probleem bij de testauto’s nooit is opgetreden.

Bij alle Giulietta’s wordt het gladde plastic plaatje vervangen door een ruwe variant, wat het schuiven bij hard intrappen onmogelijk maakt. Er is overigens geen sprake van een terugroepactie omdat de Giulietta nog niet bij klanten is afgeleverd. Wester voegt er aan toe dat voor de zekerheid ook de andere modellen van het merk op het euvel onderzocht worden.

Reacties

Verstandig van Wester om het zekere voor het onzekere te nemen. Maar het is pure Duitse “Automobilpolitik” of iets dergelijks. Waarom? Omdat ze bij Alfa, blijkens meerdere vergelijkende tests, eindelijk een auto hebben neergezet die een bedreiging (op punten is ie zelfs beter!) vormt voor de gevestigde Duitse orde. Maar of de consument dat ook begrijpt… (wil begrijpen). Ik heb wel een zwak voor Alfa, maar ook meer dan 10 jaar Audi/VW ervaring, dus redelijk objectieve kijk hierop…. maar dat terzijde.

Geplaatst door: Bert op

Het gaspedaal zou kunnen buigen bij een zijwaartse kracht van bijna 30 kg.
Ik ben bang dat dan niet alleen bij Alfa maar ook bij andere merken het gaspedaal buigt… en daardoor ergens achter kan blijven haken (bv rempedaal).
Dus een zeer dubieuze berichtgeving.

Geplaatst door: Hans op