Door de nieuwe opzet van zes ‘werelden’ is de AutoRAI een tentoonstelling waarbij vooral veel auto’s op de vloer staan. Letterlijk, want slechts enkele importeurs hebben op hun stand een auto op een van de containers geplaatst. Met deze zeecontainers heeft de RAI een slimme oplossing gevonden om de zes werelden te scheiden en zogenaamde brand corners te markeren.

Organisator Molenschot verwacht dat er tussen drie- en vierhonderdduizend bezoekers naar AutoRai 2009 zullen komen. Bij 270 duizend is het rendement nul, bij tweehonderdduizend bezoekers een verlies van zevenhonderdduizend euro. Met diverse acties – kinderen tot en met veertien jaar gratis, vijf euro korting voor de eerste vijf showdagen via de internetsites van de exposanten, overeenkomst met de NS – hoopt Molenschot een stuk boven de financiële ‘nullijn’ uit te komen. In 2007 trok de AutoRAI iets minder dan vierhonderdduizend bezoekers. 

Klik op de fotocarrousel hiernaast voor een fotoimpressie van mens en machine.

Meer over de AutoRai 2009 in AM nummer 7 van 10 april