In Nederland gaat het kleine, minder formele broertje van de Phantom circa 360 duizend euro kosten. Hessing verwacht de eerste exemplaren van de nieuwe Ghost eind dit jaar te kunnen afleveren. In 2010 denkt de importeur zo’n dertig exemplaren te kunnen verkopen.

De Ghost vormt volgens Rolls-Royce "een dynamischer alternatief voor zijn grotere broer", al moet geen sportsedan à la Aston Martin Rapide verwacht worden. Wel dicht het model mooi het gat tussen de eerder genoemde Phantom en de 7-reeks van BMW, waarmee de Ghost de nodige technische overeenkomsten heeft. De Ghost wordt aangedreven door een geblazen 6,6 liter V12 motor, die is gekoppeld aan een 8-traps automaat van ZF. Het vermogen bedraagt 570 pk en de maximale trekkracht van 780 Nm is al bij 1.500 toeren beschikbaar. Met deze aandrijflijn kan de Ghost in 4,9 seconden naar 100 km/u sprinten; conform het herenakkoord tussen autofabrikanten is de topsnelheid begrensd op 250 km/u.

Omdat de Ghost voor een wat vlottere doelgroep bestemd is dan de Phantom, zegt Rolls-Royce veel aandacht besteed te hebben aan de wegligging. Het overhellen en deinen is tot een minimum beperkt om zo de inzittenden in maximaal comfort te kunnen vervoeren. De onafhankelijke luchtvering op elke hoek van de auto moet er voor zorgen dat de Brit onder iedere omstandigheid een optimale wegligging heeft. Verder zou de Ghost enorm stil moeten zijn: zoals het een Rolls-Royce betaamt, is het enige geluid dat je bij een rit op de snelweg hoort het tikken van het klokje. Zowel de motor als het uitlaatsysteem zijn zo aangepast dat er zo min mogelijk geluid te horen is. De ‘baby Rolls’ is 5,40 meter lang en 1,95 meter breed. De hoogte komt uit op 1,55 meter en de wielbasis meet 3,30 meter.