Volkswagen doet ‘t goed met bestelwagens

Volkswagen Commercial Vehicles heeft in de eerste drie kwartalen van dit jaar ruim negen procent meer bestelauto’s verkocht dan in dezelfde periode in 2015.

Volkswagen doet ‘t goed met bestelwagens

Dat is vooral te danken aan de Transporter waarvan er ruim 17 procent meer werden verkocht en de Caddy met 12 procent groei. In de maand september wist Commercial Vehicles zelfs bijna 20 procent meer voertuigen aan de man te brengen.

In totaal werden er wereldwijd tussen januari en september 350.800 nieuwe bestelwagens door VW afgeleverd. Zo’n 146.900 daarvan waren verschillende versies van de Transporter, 117.000 van de Caddy, 51.800 Amaroks en 35.000 auto’s uit de Crafter-serie. Vooral West-Europa doet het goed, met onder meer bijna 14 procent toename in Duitsland, 50 procent groei in Italië en bijna 40 procent in Spanje. Ondanks alle publiciteit rond dieselgate wist de bestelwagentak van VW in Noord-Amerika ook ruim 18 procent meer voertuigen te verkopen. In Azië-Pacific, het Midden-Oosten en vooral Brazilië werd echter een flinke min genoteerd.

Volkswagen doet ‘t goed met bestelwagens - Automobielmanagement.nl

Volkswagen doet ‘t goed met bestelwagens

Volkswagen Commercial Vehicles heeft in de eerste drie kwartalen van dit jaar ruim negen procent meer bestelauto’s verkocht dan in dezelfde periode in 2015.

Volkswagen doet ‘t goed met bestelwagens

Dat is vooral te danken aan de Transporter waarvan er ruim 17 procent meer werden verkocht en de Caddy met 12 procent groei. In de maand september wist Commercial Vehicles zelfs bijna 20 procent meer voertuigen aan de man te brengen.

In totaal werden er wereldwijd tussen januari en september 350.800 nieuwe bestelwagens door VW afgeleverd. Zo’n 146.900 daarvan waren verschillende versies van de Transporter, 117.000 van de Caddy, 51.800 Amaroks en 35.000 auto’s uit de Crafter-serie. Vooral West-Europa doet het goed, met onder meer bijna 14 procent toename in Duitsland, 50 procent groei in Italië en bijna 40 procent in Spanje. Ondanks alle publiciteit rond dieselgate wist de bestelwagentak van VW in Noord-Amerika ook ruim 18 procent meer voertuigen te verkopen. In Azië-Pacific, het Midden-Oosten en vooral Brazilië werd echter een flinke min genoteerd.