Burgemeester Trolhättan wil van Victor Muller af

Burgemeester Paul Akerlund van Trolhättan, de vestigingsplaats van Saab, vindt dat Victor Muller moet plaatsmaken voor een ceo die zijn sporen heeft verdiend in de auto-industrie.

Akerlund deed zijn oproep woensdag (27 juli) in de Zweedse zakenkrant Dagens Industri. Muller heeft goede dingen gedaan om de problemen van Saab op te lossen maar hij is geen operationeel manager, vindt de burgemeester (die in het verleden zelf werkzaam was bij Saab). Daarom heeft Saab een nieuwe ceo nodig met ervaring in de auto-industrie.

Akerlunds uitspraken passen in een klimaat waarin de handelwijze van Victor Muller steeds luider wordt bekritiseerd in Zweden, zo meldt Spyker-Saab blog. Eigen mensen en zakenrelaties laat hij in de kou staan, ondanks veel beloftes. Ook commentaren van Zweedse kranten worden grimmiger van toon. De Zweedse journalisten verwijten Muller blind optimisme. Hij heeft blijk gegeven van overtuigingskracht en grenzeloos positivisme, maar dat is niet opgevolgd door goed koopmanschap. In plaats van een redding, lijkt de toestand van Saab momenteel meer op een uitgesteld en pijnlijk stervensproces. Het zijn harde woorden van mensen die genoeg hebben van Muller’s manier van doen, aldus het blog.

Bij de overname van Saab zei Muller: ‘Wij gaan vanuit Spyker de mensen van Saab niet vertellen hoe ze een autofabriek moeten runnen. Dat weten ze zelf namelijk veel beter. We hebben Jan Ake Jonsson en zijn mensen die dat uitstekend doen.’ Maar Jan Ake Jonsson koos eieren voor z’n geld en vertrok kort na de Salon van Geneve in maart. Victor Muller is sinds mei zelf de ceo van Saab. Er zou een nieuwe ceo en een nieuwe cfo voor Saab worden gezocht maar bij die mededeling is het gebleven. Inmiddels moet het ook onmogelijk zijn die te vinden, want welke topman brandt z’n vingers aan een bedrijf als Saab nu is.

Zie ook: Saab-personeel krijgt geld via vakbond 

Reacties

Ik heb vorige week het artikel over victor muller en saab in quote gelezen en dus ook over die Pieter Heerema die niet meer wil investeren. Ik las daar dat ook John de Mol 2,5 miljoen (of zoiets) had geinvesteerd. In ieder geval kan de Mol een reclamecampagne voor Saab maken, om z’n investering terug te krijgen in de hoop dat de reclame er voor zorgt dat Saab weer beter verkoopt. Want in dat zelfde artikel leerde ik wat nieuws, dat ik nog nooit eerder had gezien. Een Saab wordt 10.000 Euro duurder alleen maar door de reclame. Dat geld dus voor alle automerken en fabrieken. We kunnen de credietcrisis weer glad strijken door het geld bij de reclamemakers terug te vorderen. Ikzelf zou best graag een Saab willen hebben, aan hun modellen ligt het niet, die zijn prachtig. Maar ik heb geen rijbewijs, wel een leuk idee voor een reclamefilmpje.Dit bericht heb ik ook verstuurd naar De Pers

Geplaatst door: Koen Andringa op
Burgemeester Trolhättan wil van Victor Muller af - Automobielmanagement.nl

Burgemeester Trolhättan wil van Victor Muller af

Burgemeester Paul Akerlund van Trolhättan, de vestigingsplaats van Saab, vindt dat Victor Muller moet plaatsmaken voor een ceo die zijn sporen heeft verdiend in de auto-industrie.

Akerlund deed zijn oproep woensdag (27 juli) in de Zweedse zakenkrant Dagens Industri. Muller heeft goede dingen gedaan om de problemen van Saab op te lossen maar hij is geen operationeel manager, vindt de burgemeester (die in het verleden zelf werkzaam was bij Saab). Daarom heeft Saab een nieuwe ceo nodig met ervaring in de auto-industrie.

Akerlunds uitspraken passen in een klimaat waarin de handelwijze van Victor Muller steeds luider wordt bekritiseerd in Zweden, zo meldt Spyker-Saab blog. Eigen mensen en zakenrelaties laat hij in de kou staan, ondanks veel beloftes. Ook commentaren van Zweedse kranten worden grimmiger van toon. De Zweedse journalisten verwijten Muller blind optimisme. Hij heeft blijk gegeven van overtuigingskracht en grenzeloos positivisme, maar dat is niet opgevolgd door goed koopmanschap. In plaats van een redding, lijkt de toestand van Saab momenteel meer op een uitgesteld en pijnlijk stervensproces. Het zijn harde woorden van mensen die genoeg hebben van Muller’s manier van doen, aldus het blog.

Bij de overname van Saab zei Muller: ‘Wij gaan vanuit Spyker de mensen van Saab niet vertellen hoe ze een autofabriek moeten runnen. Dat weten ze zelf namelijk veel beter. We hebben Jan Ake Jonsson en zijn mensen die dat uitstekend doen.’ Maar Jan Ake Jonsson koos eieren voor z’n geld en vertrok kort na de Salon van Geneve in maart. Victor Muller is sinds mei zelf de ceo van Saab. Er zou een nieuwe ceo en een nieuwe cfo voor Saab worden gezocht maar bij die mededeling is het gebleven. Inmiddels moet het ook onmogelijk zijn die te vinden, want welke topman brandt z’n vingers aan een bedrijf als Saab nu is.

Zie ook: Saab-personeel krijgt geld via vakbond 

Reacties

Ik heb vorige week het artikel over victor muller en saab in quote gelezen en dus ook over die Pieter Heerema die niet meer wil investeren. Ik las daar dat ook John de Mol 2,5 miljoen (of zoiets) had geinvesteerd. In ieder geval kan de Mol een reclamecampagne voor Saab maken, om z’n investering terug te krijgen in de hoop dat de reclame er voor zorgt dat Saab weer beter verkoopt. Want in dat zelfde artikel leerde ik wat nieuws, dat ik nog nooit eerder had gezien. Een Saab wordt 10.000 Euro duurder alleen maar door de reclame. Dat geld dus voor alle automerken en fabrieken. We kunnen de credietcrisis weer glad strijken door het geld bij de reclamemakers terug te vorderen. Ikzelf zou best graag een Saab willen hebben, aan hun modellen ligt het niet, die zijn prachtig. Maar ik heb geen rijbewijs, wel een leuk idee voor een reclamefilmpje.Dit bericht heb ik ook verstuurd naar De Pers

Geplaatst door: Koen Andringa op