GM schopt hoofd marketing Ewanick er uit

General Motors heeft met onmiddellijke ingang het hoofd marketing Joel Ewanick (52) de laan uit gestuurd.

De onderneming heeft geen officiële reden gegeven maar aangenomen wordt dat Ewanick, die pas sinds 2010 voor GM werkte, moet vertrekken na een aantal omstreden beslissingen op reclamegebied en daarmee impliciet ook verantwoordelijk wordt gehouden voor de tegenvallende verkopen. Hij besloot onder meer om niet langer op Facebook te adverteren, een groot aantal bureaus aan de kant te schuiven en ook geen spotjes uit te laten zenden rond de in de VS massaal bekeken Super Bowl. Verder wordt Ewanick ook aangesmeerd dat hij de financiële details van een recent sponsorcontract van Opel niet goed heeft bekeken voordat hij z’n handtekening zette.

General Motors doet het niet alleen in Europa slecht maar blijft ook op de Amerikaanse markt een stuk achter op de concurrentie. Terwijl de autoverkopen in het algemeen in de VS momenteel een kleine vijftien procent hoger liggen dan vorig jaar moet GM het met een bescheiden groei van net vier procent doen.  Daardoor is het marktaandeel van GM ingezakt van 18,1 procent vergeleken bij 19,9 procent in de eerste helft van vorig jaar.

GM schopt hoofd marketing Ewanick er uit - Automobielmanagement.nl

GM schopt hoofd marketing Ewanick er uit

General Motors heeft met onmiddellijke ingang het hoofd marketing Joel Ewanick (52) de laan uit gestuurd.

De onderneming heeft geen officiële reden gegeven maar aangenomen wordt dat Ewanick, die pas sinds 2010 voor GM werkte, moet vertrekken na een aantal omstreden beslissingen op reclamegebied en daarmee impliciet ook verantwoordelijk wordt gehouden voor de tegenvallende verkopen. Hij besloot onder meer om niet langer op Facebook te adverteren, een groot aantal bureaus aan de kant te schuiven en ook geen spotjes uit te laten zenden rond de in de VS massaal bekeken Super Bowl. Verder wordt Ewanick ook aangesmeerd dat hij de financiële details van een recent sponsorcontract van Opel niet goed heeft bekeken voordat hij z’n handtekening zette.

General Motors doet het niet alleen in Europa slecht maar blijft ook op de Amerikaanse markt een stuk achter op de concurrentie. Terwijl de autoverkopen in het algemeen in de VS momenteel een kleine vijftien procent hoger liggen dan vorig jaar moet GM het met een bescheiden groei van net vier procent doen.  Daardoor is het marktaandeel van GM ingezakt van 18,1 procent vergeleken bij 19,9 procent in de eerste helft van vorig jaar.