Dat zegt het Britse Institute of the Motor Industry IMI na een onderzoekje waaruit bleek dat bijna 100 procent van de vrouwelijke automobilisten meer vrouwen bij de dealer wil zien. Dat zou ook kunnen betekenen dat vrouwen minder problemen hebben om met het werkplaatspersoneel over de technische problemen te praten. Op dit moment zegt één op de drie van hen zich niet op hun gemak te voelen bij de dealer. Vrouwen laten ook vier keer zo vaak als mannen een ander de auto naar de garage brengen voor een onderhoudsbeurt of reparatie.

Directeur Steve Nash van IMI: "Het aantal vrouwelijke autorijders neemt jaarlijks toe, zeker hier in Groot-Brittannië. Het is van groot belang dat de bedrijven hun werkwijze, gedrag en houding begrijpen om de veranderingen in het consumentenlandschap beter te weerspiegelen. Er is een enorm verschil in kennis tussen de professional en de klant, of dat nu een man of een vrouw is. Dealers zullen hun werkwijze moeten aanpassen, inclusief meer openheid over wat er precies met een auto aan de hand is en wat de ingreep gaat kosten." Om dat alles te bereiken gaat het IMI zelf een campagne onder de Britse dealerbedrijven en onderhoudsgarages voeren.