PSA-topman Tavares gaat autokoepel ACEA leiden

Carlos Tavares, topman van PSA, is volgend jaar voorzitter van de European Automobile Manufacturers’ Association ACEA.

PSA-topman Tavares gaat autokoepel ACEA leiden

Hij is in die functie gekozen door de ‘board of directors’ en is de opvolger van Dieter Zetsche van Daimler die de volle twee jaar als voorzitter heeft vol gemaakt. Vóór Zetsche werd ACEA geleid door Carlos Ghosn van Renault die vroeger de baas was van Tavares.

Tavares werkte voorheen achttien jaar bij Nissan, begon in 2011 bij Renault en is sinds maart 2014 CEO van PSA van Peugeot, Citroen en DS. Na zijn verkiezing stelde hij: "Een ambitieuze maar realistische weg uitzetten om de CO2 emissies terug te dringen, het verdere verbeteren van de veiligheid en de concurrentiekracht van de Europese auto-industrie beschermen en versterken behoren tot onze top-prioriteiten."

ACEA vertegenwoordigt 14 Europese fabrikanten van personenwagens, vrachtauto’s en bussen. Die sector biedt werk aan 3,3 miljoen mensen, dat is bijna elf procent van alle banen in de Europese maakindustrie. Auto’s dragen ook 396 miljard euro per jaar bij aan belastingen terwijl de handelsbalans voor de sector een overschot van 90 miljard euro laat zien, meldt de organisatie daarbij.

PSA-topman Tavares gaat autokoepel ACEA leiden - Automobielmanagement.nl

PSA-topman Tavares gaat autokoepel ACEA leiden

Carlos Tavares, topman van PSA, is volgend jaar voorzitter van de European Automobile Manufacturers’ Association ACEA.

PSA-topman Tavares gaat autokoepel ACEA leiden

Hij is in die functie gekozen door de ‘board of directors’ en is de opvolger van Dieter Zetsche van Daimler die de volle twee jaar als voorzitter heeft vol gemaakt. Vóór Zetsche werd ACEA geleid door Carlos Ghosn van Renault die vroeger de baas was van Tavares.

Tavares werkte voorheen achttien jaar bij Nissan, begon in 2011 bij Renault en is sinds maart 2014 CEO van PSA van Peugeot, Citroen en DS. Na zijn verkiezing stelde hij: "Een ambitieuze maar realistische weg uitzetten om de CO2 emissies terug te dringen, het verdere verbeteren van de veiligheid en de concurrentiekracht van de Europese auto-industrie beschermen en versterken behoren tot onze top-prioriteiten."

ACEA vertegenwoordigt 14 Europese fabrikanten van personenwagens, vrachtauto’s en bussen. Die sector biedt werk aan 3,3 miljoen mensen, dat is bijna elf procent van alle banen in de Europese maakindustrie. Auto’s dragen ook 396 miljard euro per jaar bij aan belastingen terwijl de handelsbalans voor de sector een overschot van 90 miljard euro laat zien, meldt de organisatie daarbij.