Garageformule Autovakmeester voor de ‘down-to-earth’ automobilist

PartsPoint lanceerde op 21 juni in het Bovag huis te Bunnik haar nieuwe garageformule Autovakmeester.

Garageformule Autovakmeester voor de 'down-to-earth' automobilist

De formule Autovakmeester, die daarmee in plaats van de formule AD Autobedrijf komt, gaat zich volgens de bedenkers richten op de wat meer ‘down-to-earth’ automobilist, die in de eigen buurt ‘een betrouwbare en vakkundige garagist zoekt bij wie de auto altijd in goede handen is’. Een garage zonder poespas en opsmuk; gewoon een ‘goede tent van een goede vent, die men in de buurt allemaal kent’.  

Marktonderzoek

Uitgebreid onderzoek van o.a. Motivaction en Well Mobility heeft PartsPoint doen inzien dat in het gemêleerde landschap van garageformules een sterke formule mist dat dit betreffende segment bedient. De deelnemers aan de formule AD Autobedrijf, reeds in handen van PartsPoint, voldeden wel aan het geschetste beeld van het garagebedrijf, maar de bestaande naam en formule appelleerden niet aan de formulewaarden betrouwbaar, vakkundig, gegarandeerd en professioneel. Cor Baltus, CEO van PartsPoint Groep, daarover: "Gedegen onderzoek wees uit dat de bestaande formule gedateerd was, de naam niet helder en de boodschap niet duidelijk. Het ligt dan niet in onze aard dat zo te laten voortsudderen, maar juist grondig in te grijpen."

Soft-franchise

Ruim 150 garagisten en grossiers hoorden in Bunnik de ambitieuze plannen van Cor Baltus en formulemanager Ton Sieljes aan. Sieljes: "Wat goed was bij AD Autobedrijf, behouden we. En wat beter moet, wordt beter. We blijven soft-franchise, maar wel minder soft. Daar tegenover zetten we een aanbod waarmee ik de concurrentie met elke andere formule aandurf. Onze deelnemers behouden hun gekoesterde vrijheid en blijven baas in eigen huis.

Garageformule Autovakmeester voor de ‘down-to-earth’ automobilist - Automobielmanagement.nl

Garageformule Autovakmeester voor de ‘down-to-earth’ automobilist

PartsPoint lanceerde op 21 juni in het Bovag huis te Bunnik haar nieuwe garageformule Autovakmeester.

Garageformule Autovakmeester voor de 'down-to-earth' automobilist

De formule Autovakmeester, die daarmee in plaats van de formule AD Autobedrijf komt, gaat zich volgens de bedenkers richten op de wat meer ‘down-to-earth’ automobilist, die in de eigen buurt ‘een betrouwbare en vakkundige garagist zoekt bij wie de auto altijd in goede handen is’. Een garage zonder poespas en opsmuk; gewoon een ‘goede tent van een goede vent, die men in de buurt allemaal kent’.  

Marktonderzoek

Uitgebreid onderzoek van o.a. Motivaction en Well Mobility heeft PartsPoint doen inzien dat in het gemêleerde landschap van garageformules een sterke formule mist dat dit betreffende segment bedient. De deelnemers aan de formule AD Autobedrijf, reeds in handen van PartsPoint, voldeden wel aan het geschetste beeld van het garagebedrijf, maar de bestaande naam en formule appelleerden niet aan de formulewaarden betrouwbaar, vakkundig, gegarandeerd en professioneel. Cor Baltus, CEO van PartsPoint Groep, daarover: "Gedegen onderzoek wees uit dat de bestaande formule gedateerd was, de naam niet helder en de boodschap niet duidelijk. Het ligt dan niet in onze aard dat zo te laten voortsudderen, maar juist grondig in te grijpen."

Soft-franchise

Ruim 150 garagisten en grossiers hoorden in Bunnik de ambitieuze plannen van Cor Baltus en formulemanager Ton Sieljes aan. Sieljes: "Wat goed was bij AD Autobedrijf, behouden we. En wat beter moet, wordt beter. We blijven soft-franchise, maar wel minder soft. Daar tegenover zetten we een aanbod waarmee ik de concurrentie met elke andere formule aandurf. Onze deelnemers behouden hun gekoesterde vrijheid en blijven baas in eigen huis.