Bij die vijftig zal het niet blijven. "Ik verwacht dat we uiteindelijk wel op driehonderd aangesloten autobedrijven komen", aldus Mans Verstijnen, country sales manager Benelux van Bosch Automotive Aftermarket, die nam AutoCrew een jaar geleden over van ZF Services. Destijds werd de komst van het werkplaatsconcept in Nederland al aangekondigd. AutoCrew richt zich op het middensegment van de markt, boven het concept Bosch Injection Systems en onder Bosch Car Service. AutoCrew biedt universele garagebedrijven onder meer technische opleidingen, een uniforme uitstraling en de optie om gebruik te maken van tools op het gebied van marketing en communicatie.

 

Bosch heeft Thomas Pardijs aangesteld als conceptadviseur AutoCrew. Hij is afkomstig van VWE bureau voor voertuigdocumentatie en -informatie. "Deze en volgende maand gaan we kijken met welke grossiers we gaan samenwerken voor wat betreft AutoCrew", aldus Pardijs. "Vervolgens zijn de autobedrijven aan de beurt. Autobedrijven kunnen zelf hun belangstelling kenbaar maken, daarnaast zullen de betrokken grossiers autobedrijven aandragen."

Bart Frison, workshop concepts manager bij Bosch Automotive Aftermarket, hoopt in de tweede helft van april de eerste contracten rond te hebben. AutoCrew wordt ook in België uitgerold, de werving start daar rond de vakbeurs Auto Technica in mei.