Met een afzet van ruim 24 duizend auto’s heeft de M-divisie het op één na beste jaar geboekt in zijn dertigjarige geschiedenis. In vergelijking met het voorgaande jaar steeg de omzet met liefst bijna vijftig procent, waarbij ook het tweede halfjaar van 2008 in de pas liep met het eerste. Ludwig Willisch, voorzitter van directie van de divisie zie: "Dit benadrukt de hoge emotionele invloed, die onze producten op onze klanten hebben."
Het merendeel van het succes komt voor rekening van de nieuwe BMW M3, waarvan wereldwijd in het eerste volle jaar bijna achttienduizend exemplaren zijn verkocht. Het succes van de M3 zorgt ervoor dat M GmbH nog een tweede mijlpaal in zijn dertigjarige historie kan bijschrijven: de uitlevering van het driehonderdduizendste M-model. Het succes was uiteraard ook te danken aan de verkopen van de andere modellen, zoals de M5, M6 en de Z4 M Coupé en Roadster, die per augustus 2008 niet meer in productie zijn. De nieuwe Z4 coupé-cabrio werd in Detroit onthuld en komt waarschijnlijk nog dit jaar op de markt. Wanneer de M-versie wordt verwacht, is nog niet bekend. Normaal gesproken is dat een jaar later maar volgens een welingevoerde bron is dat in dit geval niet zo.Ook de M Sportpakketten en BMW Individual vonden vorig jaar gretig aftrek. In 2008 kozen meer dan 58 duizend BMW-kopers voor een sportpakket en hebben 6,6 duizend kopers hun BMW op ‘smaak gebracht’ met onderdelen uit het  Individual-programma. Verder zouden vijftienduizend mensen hebben deelgenomen aan de rijderstrainingen die voor BMW, Mini en BMW motorfietsen zijn gehouden.

Zie ook: BMW verkozen tot groenste premiummerk