Renault kwam uit op een netto winst van 599 miljoen euro, fors minder dan de 2,73 miljard over 2007. De winst is mede te danken aan bijdragen van (het nu krimpende) Nissan en de truckfabrikant Volvo. De omzet zakte met zeven procent in naar 37,79 miljard. Over het vierde kwartaal moest Renault echter een verkoopdaling van dertig procent incasseren.

De operationele marge over heel 2008 is gezakt van 3,3 procent naar 0,6 procent. ”Onze eerdere doelstelling om over 2009 een marge van negen procent te halen is vernietigd,” aldus het bedrijf in Boulogne-Billancourt. Ook het voornemen om dit jaar minstens drie miljoen auto’s te verkopen heeft Renault al lang en breed opgegeven. Financieel directeur Thierry Moulonguet spreekt van "een heel a-typisch jaar" en kan geen enkele voorspelling doen voor het lopende jaar. ”Ons belangrijkste doel is weer een positieve kasstroom te bereiken.”

Renault kreeg eind vorig jaar een kredietgarantie van de Franse staat.