"We hebben in het afgelopen boekjaar weliswaar een kwart minder auto’s afgezet, maar het rendement zal desondanks met twee cijfers moeten worden geschreven", zegt hij in auto motor und sport. Porsche zal op de IAA de voorlopige bedrijfsresultaten bekendmaken. Macht ziet geen problemen in de geïntensiveerde samenwerking met Volkwagen. "Volkswagen-chef Winterkorn en ik kennen elkaar al jaren door de Touareg-Cayenne. Voor het samenvoegproces van onze bedrijven in de komende twee jaar is het belangrijk dat de partners elkaar kennen en elkaar respecteren. Volgens Macht liggen de grote synergiekansen op het vlak van elektriciteit en elektronica. Bij de ontwikkeling van auto’s gaat het hier om honderden miljoenen euro’s en daarin zou ongeveer twintig procent bespaard kunnen worden. Als het om drie modellen gaat (Cayenne-Touareg-Q7)  zou het dertig procent zijn. De nieuwe topman gelooft ook niet dat Porsche schade heeft ondervonden van de perikelen van de afgelopen tijd en het ontslag van Wiedeking.
Porsche zal proberen zijn uitstoot naar beneden te krijgen met hybride aandrijvingen. De gemiddelde uitstoot van Porsche is nu 283 gram per kilometer, in 2016 zal dat liggen op 214 gram. Uiteindelijk wil Porsche ook een elektro-sportwagen bouwen. "Deze trend is niet meer tegen te houden", aldus Michael Macht. Voor de nieuwe Panamera zouden al 4,5 duizend bestellingen binnen zijn.