Het Motorhuis sluit zeven van zeventien vestigingen

Het Motorhuis sluit zeven van zijn zeventien verkoopvestigingen. Volgens Henri Hendrickx, interim-directeur van moederbedrijf Markeur, hebben alle dealers in Nederland een groot overschot aan autoshowrooms.

Markeur heeft vijf dochterbedrijven en ieder onderdeel moet zijn eigen financiën op orde hebben. Dit was bij Het Motorhuis niet het geval, vertelt Hendrickx in Het Financieele Dagblad. ‘De verkopen zijn ten opzichte van vorig jaar met dertig procent gedaald. De vraag hoe je efficiënt auto’s verkoopt is nu nog pregnanter geworden. In Nederland staan drieduizend showrooms, terwijl vierhonderd verkooppunten zouden volstaan om dezelfde hoeveelheid auto’s te verkopen.’

Ook andere dealers brengen het aantal autoshowrooms terug, denkt hij. 

"Op termijn zullen ze wel moeten, aangezien de meeste showrooms verlies draaien. Maar de dealers houden elkaar in een houdgreep. Ze zijn bang marktaandeel te verliezen als hun verkooppuntendichtheid lager is dan die van concurrenten."

Bij Het Motorhuis worden de overgebleven filialen uitgebreid en nemen zo marktaandeel van de te sluiten bedrijven over. Maar  Hendrickx heeft het optimisme niet uitgevonden: "Op langere termijn moeten wellicht meer autoshowrooms de deuren sluiten."

Reacties

Toch jammer dat er niet goed naar divers personeel geluisterd is. De kleine, zeer winstgevende vestigingen behouden en niet sluiten voor grote onpersoonlijke panden waar vaste klanten weglopen omdat ze onduidelijk geholpen worden en van het kastje naar de muur gestuurd worden. Waarom die overnamegeilheid? Degene die overgenomen zijn door het Motorhuis hebben het zeer goed gedaan, die zijn als een kind zo blij. En al het (met alle respect)bejaarde personeel wat je erbij krijgt met 30 tot 40 dienstjaren. Neem bijvoorbeeld de Citroen overname’s, nergens voor nodig en torenhoge investeringen. Zondezondezone. Overal moet geld bij en niet zo’n beetje ook en uiteindelijk gaat het ten koste van de goede trouwe werknemers met al hun overuren, feestdagen en noem maar op. Laten we hopen dat dit een slimme beslissing is maar het komt zeker niet ten goede van de verkoop, WEL voor de bezuinigingen in ieder geval. Over een jaartje weten we meer…….

Geplaatst door: r.s.dael op

Een gevalletje Kroymans?

Geplaatst door: ex-werknemer op

Ik liep laatst even binnen bij Motorhuis Leiden. Zelden een onpersoonlijker klantonvriendelijker bedrijf gezien. Bejegening als potentiele klant ongelofelijk slecht-afwezig. Ongemotiveerd personeel, niet inspirerende omgeving. Veel te groot. `Gillend` weggelopen. Zou er nooit een deal sluiten.
Geen wonder dat dat niet loopt.

Geplaatst door: db op
Het Motorhuis sluit zeven van zeventien vestigingen - Automobielmanagement.nl

Het Motorhuis sluit zeven van zeventien vestigingen

Het Motorhuis sluit zeven van zijn zeventien verkoopvestigingen. Volgens Henri Hendrickx, interim-directeur van moederbedrijf Markeur, hebben alle dealers in Nederland een groot overschot aan autoshowrooms.

Markeur heeft vijf dochterbedrijven en ieder onderdeel moet zijn eigen financiën op orde hebben. Dit was bij Het Motorhuis niet het geval, vertelt Hendrickx in Het Financieele Dagblad. ‘De verkopen zijn ten opzichte van vorig jaar met dertig procent gedaald. De vraag hoe je efficiënt auto’s verkoopt is nu nog pregnanter geworden. In Nederland staan drieduizend showrooms, terwijl vierhonderd verkooppunten zouden volstaan om dezelfde hoeveelheid auto’s te verkopen.’

Ook andere dealers brengen het aantal autoshowrooms terug, denkt hij. 

"Op termijn zullen ze wel moeten, aangezien de meeste showrooms verlies draaien. Maar de dealers houden elkaar in een houdgreep. Ze zijn bang marktaandeel te verliezen als hun verkooppuntendichtheid lager is dan die van concurrenten."

Bij Het Motorhuis worden de overgebleven filialen uitgebreid en nemen zo marktaandeel van de te sluiten bedrijven over. Maar  Hendrickx heeft het optimisme niet uitgevonden: "Op langere termijn moeten wellicht meer autoshowrooms de deuren sluiten."

Reacties

Toch jammer dat er niet goed naar divers personeel geluisterd is. De kleine, zeer winstgevende vestigingen behouden en niet sluiten voor grote onpersoonlijke panden waar vaste klanten weglopen omdat ze onduidelijk geholpen worden en van het kastje naar de muur gestuurd worden. Waarom die overnamegeilheid? Degene die overgenomen zijn door het Motorhuis hebben het zeer goed gedaan, die zijn als een kind zo blij. En al het (met alle respect)bejaarde personeel wat je erbij krijgt met 30 tot 40 dienstjaren. Neem bijvoorbeeld de Citroen overname’s, nergens voor nodig en torenhoge investeringen. Zondezondezone. Overal moet geld bij en niet zo’n beetje ook en uiteindelijk gaat het ten koste van de goede trouwe werknemers met al hun overuren, feestdagen en noem maar op. Laten we hopen dat dit een slimme beslissing is maar het komt zeker niet ten goede van de verkoop, WEL voor de bezuinigingen in ieder geval. Over een jaartje weten we meer…….

Geplaatst door: r.s.dael op

Een gevalletje Kroymans?

Geplaatst door: ex-werknemer op

Ik liep laatst even binnen bij Motorhuis Leiden. Zelden een onpersoonlijker klantonvriendelijker bedrijf gezien. Bejegening als potentiele klant ongelofelijk slecht-afwezig. Ongemotiveerd personeel, niet inspirerende omgeving. Veel te groot. `Gillend` weggelopen. Zou er nooit een deal sluiten.
Geen wonder dat dat niet loopt.

Geplaatst door: db op