Kwart Franse autokopers is 65+

Een goede kwart van alle autokopers in Frankrijk is ouder dan 65 jaar. De gemiddelde leeftijd van de kopers is opgelopen tot 55,3 jaar terwijl dat tien jaar geleden nog geen 50 was.

Dat blijkt uit een onderzoek dat in handen is gekomen van de zakenkrant Les Echos. Het gaat daarbij alleen om particuliere kopers, niet om de zakelijke of huurmarkt, tekent de krant aan. Vooral de ‘eigen’ Franse merken hebben sterk te maken met de vergrijzing. Bij Citroën is de klant gemiddeld rond de 60, bij Peugeot is dat 58 en bij Renault 56. "Dat betekent dat de jongste generatie kennelijk weinig belangstelling heeft voor dat soort merken," tekent de bron van de Franse krant aan. De kopers van de wat luxere merken zijn meestal een stuk jonger, hoewel nog wel boven of rond de vijftig. Zo ligt dat bij Mercedes op 57 jaar, bij BMW op 52 en bij Audi op 51 jaar. De gemiddelde leeftijd van wie een Mini aanschaft ligt, althans in Frankrijk, op 49 jaar.

Reacties

Neem aan dat het hier gaat om nieuwe auto’s. Dit terzijde nemen de fabrikanten dit gegeven niet mee in het reclameuitingen. Men blijft een mini promoten voor twintigers en dertigers. Wat je er wel mee berijkt is een ‘hip’ en ‘jong’ imago waarmee de koper van een nieuwe zich wellicht jong voelt en een jeugdige koper van een 10 jaar oude het gevoel heeft een auto te hebben gekocht die bij zijn gevoel en leeftijd past. Zou dat het zijn?

Geplaatst door: John op
Kwart Franse autokopers is 65+ - Automobielmanagement.nl

Kwart Franse autokopers is 65+

Een goede kwart van alle autokopers in Frankrijk is ouder dan 65 jaar. De gemiddelde leeftijd van de kopers is opgelopen tot 55,3 jaar terwijl dat tien jaar geleden nog geen 50 was.

Dat blijkt uit een onderzoek dat in handen is gekomen van de zakenkrant Les Echos. Het gaat daarbij alleen om particuliere kopers, niet om de zakelijke of huurmarkt, tekent de krant aan. Vooral de ‘eigen’ Franse merken hebben sterk te maken met de vergrijzing. Bij Citroën is de klant gemiddeld rond de 60, bij Peugeot is dat 58 en bij Renault 56. "Dat betekent dat de jongste generatie kennelijk weinig belangstelling heeft voor dat soort merken," tekent de bron van de Franse krant aan. De kopers van de wat luxere merken zijn meestal een stuk jonger, hoewel nog wel boven of rond de vijftig. Zo ligt dat bij Mercedes op 57 jaar, bij BMW op 52 en bij Audi op 51 jaar. De gemiddelde leeftijd van wie een Mini aanschaft ligt, althans in Frankrijk, op 49 jaar.

Reacties

Neem aan dat het hier gaat om nieuwe auto’s. Dit terzijde nemen de fabrikanten dit gegeven niet mee in het reclameuitingen. Men blijft een mini promoten voor twintigers en dertigers. Wat je er wel mee berijkt is een ‘hip’ en ‘jong’ imago waarmee de koper van een nieuwe zich wellicht jong voelt en een jeugdige koper van een 10 jaar oude het gevoel heeft een auto te hebben gekocht die bij zijn gevoel en leeftijd past. Zou dat het zijn?

Geplaatst door: John op