BMW is al elf jaar achter elkaar het grootste premium-brand. In 2015 kon het die titel ook vasthouden met 1,91 miljoen verkochte auto’s wereldwijd. Mercedes-Benz bleef toen met 1,87 miljoen stuks nog op ruimte afstand terwijl Audi met 1,80 miljoen derde was. Maar Mercedes lijkt BMW nu eindelijk van de troon te stoten. In november verkocht BMW 177.740 nieuwe auto’s, dat is 5,9 procent meer dan een jaar eerder. Mercedes-Benz boekte met 182.602 stuks echter een veel sterkere groei van 13 procent. Dat betekent dat het merk met de ster de Duitse rivaal na elf maanden heeft ingehaald, want bij Mercedes-Benz staat de teller nu op 1,89 miljoen en bij BMW op ‘slechts’ 1,82 miljoen.

Inhaalslag

Alleen als BMW in deze laatste maand van het jaar nog een enorme inhaalslag weet te maken, zou het Mercedes nog in kunnen halen. Audi blijft overigens steeds verder achter want dat kwam over elf maanden op 1,71 miljoen stuks.