Aanbod Duitse EV’s verdrievoudigd

De Duitse automerken hebben momenteel zo’n 30 elektrische modellen op de markt maar dat zullen er in 2020 minstens 100 zijn. Op dit moment heeft één op de drie in Duitsland verleende patenten betrekking op elektrische mobiliteit of hybride-aandrijving.

Aanbod Duitse EV’s verdrievoudigd

Die cijfers citeert Mattias Wissmann, voorzitter van het Verbandes der Automobilindustrie VDA, uit een rapport van McKinsey. "De Duitse auto-industrie staat klaar voor de omschakeling naar elektromobiliteit. Onze fabrikanten investeren er de komende jaren gezamenlijk 40 miljard euro in," aldus Wissmann. Volgens McKinsey is Duitsland rond 2020 met 1,3 miljoen auto’s per jaar ook de grootste fabrikant van EV’s ter wereld. "We blijven daarmee ruim de Verenigde Staten en China voor."

Belangstelling blijft achter 

Tegelijk moet ook Wissmann constateren dat de belangstelling onder het publiek nog altijd achter blijft. Voor de in juli ingevoerde subsidie voor de aanschaf van een EV zijn tot nu toe niet meer dan 18.000 aanvragen binnengekomen. In april werden er 1.413 nieuwe E-voertuigen geregistreerd, wat weliswaar 134 procent meer was dan een jaar eerder maar niet meer dan 0,5 procent van alle nieuwe auto’s vertegenwoordigt. Ook Wissmann denkt dat die tegenvallende belangstelling te wijten is aan de gebrekkige laadinfrastructuur.

Aanbod Duitse EV’s verdrievoudigd - Automobielmanagement.nl

Aanbod Duitse EV’s verdrievoudigd

De Duitse automerken hebben momenteel zo’n 30 elektrische modellen op de markt maar dat zullen er in 2020 minstens 100 zijn. Op dit moment heeft één op de drie in Duitsland verleende patenten betrekking op elektrische mobiliteit of hybride-aandrijving.

Aanbod Duitse EV’s verdrievoudigd

Die cijfers citeert Mattias Wissmann, voorzitter van het Verbandes der Automobilindustrie VDA, uit een rapport van McKinsey. "De Duitse auto-industrie staat klaar voor de omschakeling naar elektromobiliteit. Onze fabrikanten investeren er de komende jaren gezamenlijk 40 miljard euro in," aldus Wissmann. Volgens McKinsey is Duitsland rond 2020 met 1,3 miljoen auto’s per jaar ook de grootste fabrikant van EV’s ter wereld. "We blijven daarmee ruim de Verenigde Staten en China voor."

Belangstelling blijft achter 

Tegelijk moet ook Wissmann constateren dat de belangstelling onder het publiek nog altijd achter blijft. Voor de in juli ingevoerde subsidie voor de aanschaf van een EV zijn tot nu toe niet meer dan 18.000 aanvragen binnengekomen. In april werden er 1.413 nieuwe E-voertuigen geregistreerd, wat weliswaar 134 procent meer was dan een jaar eerder maar niet meer dan 0,5 procent van alle nieuwe auto’s vertegenwoordigt. Ook Wissmann denkt dat die tegenvallende belangstelling te wijten is aan de gebrekkige laadinfrastructuur.