De Franse autoverkopen als geheel zijn 4,7 procent hoger uitgekomen dan in 2016 maar Peugeot wist met 9,7 procent ruim dubbel zo veel groei te boeken terwijl ook zustermerk Citroën het met een plus van 5 procent nog wat beter deed dan de markt als geheel. De PSA-groep komt – Opel meegerekend – nu op een marktaandeel van nagenoeg 30 procent uit.

Renault bleef met 3,4 procent wat achter hoewel haar goedkope merk Dacia met 6,5 procent groei nog altijd wel goed presteert. Met de Clio heeft Renault echter wel net als in voorgaande jaren het best verkochte model in handen.

Net als in andere Europese landen blijft ook in Frankrijk diesel snel terrein verliezen. Vorig jaar had voor het eerst minder dan de helft van de nieuw verkochte personenauto’s een dieselmotor. Het aandeel is volgens de auto-organisatie CCFA uitgekomen op 47,29 procent vergeleken met 52,1 procent in 2016 en 57,2 procent in het jaar daarvoor. Benzine heeft nu met 47,58 procent een groter marktaandeel terwijl vol-elektrisch nog altijd niet meer dan 1,8 procent voor haar rekening neemt.