Toptijden voor occasionverkoop autobedrijven

Na het hoogterecord voor de B2C-verkoop van gebruikte auto’s in 2017 is het januariresultaat zo mogelijk nog beter. Ook de verkoop in het C2C-segment klom licht, de B2B-handel bewoog zich op hetzelfde niveau als in januari 2017.

Toptijden voor occasionverkoop autobedrijven

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE/CARmonitor, bewerkt door onafhankelijk kennisbureau Aumacon.
De gezamenlijke autobedrijven verkochten in januari 100.073 occasions aan eindgebruikers, een toename van 7,4 procent ten opzichte van januari 2017 toen het om 93.149 stuks ging. Dit resultaat is opmerkelijk aangezien ook de nieuwverkoop flink gestegen is dit jaar. Beide markten zijn immers vaak complementair aan elkaar.

Particulieren (C2C) verkochten in januari 63.044 occasions aan elkaar, een jaar daarvoor waren dat nog 60.471 stuks in de startmaand, een toename van 4,3 procent. De professionele handel (B2B) verkocht in januari onderling 69.639 gebruikte auto’s tegenover 69.628 stuks een jaar tevoren in dezelfde maand, een vrijwel gelijk aantal dus.

De goede verkoop kent wel enige tol. De prijzen voor gebruikte auto’s in ons land dalen nu al vier maanden op rij. Deze ontwikkeling doet zich in alle leeftijdsegmenten en provincies voor. Dit blijkt uit de AOX van Autodata. Deze index staat begin februari op 100,23 punten. In oktober vorig jaar werd met 101,50 punten het voorlopig hoogtepunt bereikt.

Toptijden voor occasionverkoop autobedrijven - Automobielmanagement.nl

Toptijden voor occasionverkoop autobedrijven

Na het hoogterecord voor de B2C-verkoop van gebruikte auto’s in 2017 is het januariresultaat zo mogelijk nog beter. Ook de verkoop in het C2C-segment klom licht, de B2B-handel bewoog zich op hetzelfde niveau als in januari 2017.

Toptijden voor occasionverkoop autobedrijven

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE/CARmonitor, bewerkt door onafhankelijk kennisbureau Aumacon.
De gezamenlijke autobedrijven verkochten in januari 100.073 occasions aan eindgebruikers, een toename van 7,4 procent ten opzichte van januari 2017 toen het om 93.149 stuks ging. Dit resultaat is opmerkelijk aangezien ook de nieuwverkoop flink gestegen is dit jaar. Beide markten zijn immers vaak complementair aan elkaar.

Particulieren (C2C) verkochten in januari 63.044 occasions aan elkaar, een jaar daarvoor waren dat nog 60.471 stuks in de startmaand, een toename van 4,3 procent. De professionele handel (B2B) verkocht in januari onderling 69.639 gebruikte auto’s tegenover 69.628 stuks een jaar tevoren in dezelfde maand, een vrijwel gelijk aantal dus.

De goede verkoop kent wel enige tol. De prijzen voor gebruikte auto’s in ons land dalen nu al vier maanden op rij. Deze ontwikkeling doet zich in alle leeftijdsegmenten en provincies voor. Dit blijkt uit de AOX van Autodata. Deze index staat begin februari op 100,23 punten. In oktober vorig jaar werd met 101,50 punten het voorlopig hoogtepunt bereikt.