SUV’s zijn ook bij Peugeot, Citroën, DS, Opel en Vauxhall de grootste succesnummers. De groep verkocht er daarvan in deze periode 609.300, dat is 28 procent van de totale afzet. PSA is nu in Europa de nummer twee in dit marktsegment met een aandeel van een kleine 17 procent. In het B-SUV segment heeft PSA zelfs de koppositie veroverd. Peugeot verkocht wereldwijd 339.200 SUV’s, een toename met ruim een kwart vergeleken met de eerste helft van 2017 wat vooral te danken is aan de 3008 en 5008.

Bij Citroën gingen er bijna 80.000 SUV’s de deur uit, met name de C3 Aircross en ook de C5 Aircross die al in China te koop is en binnenkort ook in Europa wordt gelanceerd. Verder zijn Opel en Vauxhall in het SUV-segment aanwezig met de Crossland X, de Mokka X en de Grandland XD waarvan er dit halfjaar samen 167.200 werden verkocht. Tenslotte onderstreept PSA haar sterke positie in de markt voor kleine bestelwagens waarvan de afzet met 289.500 eenheden een-derde hoger lag dan een jaar geleden. In Europa heeft één op de vier van dit soort auto’s één van de merknamen uit de PSA-stal voorop staan.