Nissan verkoopt elke tien minuten een Leaf

Nissan heeft tot nu toe dit jaar in Europa elke tien minuten een nieuwe Leaf verkocht. Dat betekent dat er sinds de introductie van de nieuwe versie al 26.000 van die elektrische auto’s aan de man zijn gebracht.

Nissan verkoopt elke tien minuten een LEAF

In Noorwegen is de Nissan Leaf het best verkochte model van alle auto’s, ook die met een verbrandingsmotor. Over heel Europa gezien is de Leaf al acht maanden achtereen de best verkochte EV.

Het model van Nissan doet het naast Noorwegen ook goed in ons land, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Spanje en Portugal. Bovendien vindt de auto niet alleen aftrek bij particulieren maar ook bij fleet-eigenaren. Inmiddels zijn 8.000 van de 26.000 verkochte Leaf’s naar dat soort bedrijven gegaan. "Nu de belangstelling voor elektrische voertuigen blijft toenemen zorgen we er voor dat men dat ook zelf kan ervaren en de Leaf is dan ook meer toegankelijk dan ooit," zegt directeur EV bij Nissan Europa Gareth Dunsmore. "Bij het ontwerp van de nieuwe versie hebben we de feedback van meer dan 100.000 huidige eigenaren in Europa meegenomen. Het is een auto waarmee je rijden kunt waarderen en de verkoopcijfers onderstrepen dat."

Nissan verkoopt elke tien minuten een Leaf - Automobielmanagement.nl

Nissan verkoopt elke tien minuten een Leaf

Nissan heeft tot nu toe dit jaar in Europa elke tien minuten een nieuwe Leaf verkocht. Dat betekent dat er sinds de introductie van de nieuwe versie al 26.000 van die elektrische auto’s aan de man zijn gebracht.

Nissan verkoopt elke tien minuten een LEAF

In Noorwegen is de Nissan Leaf het best verkochte model van alle auto’s, ook die met een verbrandingsmotor. Over heel Europa gezien is de Leaf al acht maanden achtereen de best verkochte EV.

Het model van Nissan doet het naast Noorwegen ook goed in ons land, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Spanje en Portugal. Bovendien vindt de auto niet alleen aftrek bij particulieren maar ook bij fleet-eigenaren. Inmiddels zijn 8.000 van de 26.000 verkochte Leaf’s naar dat soort bedrijven gegaan. "Nu de belangstelling voor elektrische voertuigen blijft toenemen zorgen we er voor dat men dat ook zelf kan ervaren en de Leaf is dan ook meer toegankelijk dan ooit," zegt directeur EV bij Nissan Europa Gareth Dunsmore. "Bij het ontwerp van de nieuwe versie hebben we de feedback van meer dan 100.000 huidige eigenaren in Europa meegenomen. Het is een auto waarmee je rijden kunt waarderen en de verkoopcijfers onderstrepen dat."