BMW sluit boekjaar 2009 toch positief af

BMW heeft 2009 ondanks de crisis toch met positieve cijfers kunnen afsluiten. Hoeveel de winst bedraagt, vertelt topman Norbert Reithofer eind maart pas maar geruchten willen dat die zelfs boven het peil van 2008 uit zal komen. De omzet is wel bekend: 50,7 miljard euro ofwel 4,7 procent minder dan een jaar eerder.

BMW zelf kon afgelopen jaar 1,07 miljoen auto’s wegzetten, een daling met elf procent. Mini kwam bijna zeven procent lager uit op ruim 216 duizend eenheden terwijl Rolls-Royce net iets meer dan duizend wagens wist te verkopen. Bovendien kon BMW melden dat de verkopen in januari 2010 ruim zestien procent hoger liggen dan een jaar geleden. Dat sluit alvast goed aan bij de voorspelling van Reithofer dat de verkopen dit jaar zullen kunnen toenemen. Vooral de nieuwe 5-serie moet daar een belangrijke bijdrage aan leveren, hoopt men in München. "De BMW Group is het jaar begonnen met een zekere mate van optimisme. Nieuwe modellen  zullen ons de wind in de rug geven. We zijn dan ook zeker van plan de belangrijkste leverancier van premium auto’s in de wereld te blijven", aldus Reithofer.

 

BMW sluit boekjaar 2009 toch positief af - Automobielmanagement.nl

BMW sluit boekjaar 2009 toch positief af

BMW heeft 2009 ondanks de crisis toch met positieve cijfers kunnen afsluiten. Hoeveel de winst bedraagt, vertelt topman Norbert Reithofer eind maart pas maar geruchten willen dat die zelfs boven het peil van 2008 uit zal komen. De omzet is wel bekend: 50,7 miljard euro ofwel 4,7 procent minder dan een jaar eerder.

BMW zelf kon afgelopen jaar 1,07 miljoen auto’s wegzetten, een daling met elf procent. Mini kwam bijna zeven procent lager uit op ruim 216 duizend eenheden terwijl Rolls-Royce net iets meer dan duizend wagens wist te verkopen. Bovendien kon BMW melden dat de verkopen in januari 2010 ruim zestien procent hoger liggen dan een jaar geleden. Dat sluit alvast goed aan bij de voorspelling van Reithofer dat de verkopen dit jaar zullen kunnen toenemen. Vooral de nieuwe 5-serie moet daar een belangrijke bijdrage aan leveren, hoopt men in München. "De BMW Group is het jaar begonnen met een zekere mate van optimisme. Nieuwe modellen  zullen ons de wind in de rug geven. We zijn dan ook zeker van plan de belangrijkste leverancier van premium auto’s in de wereld te blijven", aldus Reithofer.