Renault zag desondanks kans haar wereldwijde marktaandeel op te voeren, zij het met niet meer dan 0,1 procentpunten naar 3,7 procent. In Europa ging het marktaandeel met 1,4 procentpunten omhoog, vooral door goede verkopen in Frankrijk zelf. "We hebben de eerste acties om de crisis te weerstaan al in juli 2008 genomen. In 2009 heeft Renault zich weerbarstig getoond”, vindt topman Carlos Ghosn. Hij gaat er van uit dat 2010 een moeilijk jaar zal blijven. De Europese autoverkopen gaan volgens de Fransen met tien procent omlaag. Toch zal Renault juist op die Europese markt hard doorgaan met haar verkoopoffensief, verkondigt Ghosn. "Tegen deze achtergrond heeft de onderneming, net als in 2009, tot doel om een positieve kasstroom te genereren en de schuldenlast verder te verlagen.” In dat kader hoopt Renault onder meer dat de samenwerking met Nissan dit jaar zeker een miljard euro aan synergievoordelen zal kunnen opbrengen.