Dat bewees een Duitse testrijder tijdens een 648 kilometer lange rit over de openbare weg. Onder toezicht van een Dekra-inspecteur werd de brandstoftank tot de rand toe gevuld, gevolgd door verzegeling van de tankklep en motorkap. Tijdens de regenachtige reis probeerde de bestuurder het toerental tussen de 1.800 en 2.000 te houden, bij een optimale snelheid van 90 tot 130 km/uur. De gemiddelde snelheid kwam uit op 84 km/uur. Met de score 1:15 bleef de testrijder ruim onder de Euro5-verbruiksrichtlijn, die met 9,8 l/100 km al een strenge norm stelt voor sportauto’s.

In een kort tijdsbestek zijn alle atmosferische motorvarianten van de Porsche 911 uitgerust met directe brandstofinjectie. Daardoor is het verbruik meer dan twaalf procent afgenomen en het motorvermogen/koppel aanzienlijk gestegen. Ook de nieuwe transmissie met dubbele koppeling (Porsche-Doppelkupplung, PDK) en zeven versnellingen draagt bij aan een gunstig verbruik.