Nederlandse primeur van elektrische Mitsubishi iMiev

Het grootschalige testproject van de elektrische iMiev is in ons land van start gegaan. Het laden duurt zes uur maar met een zogenoemde Tepco quick charge kan de accu in een half uur tot tachtig procent worden opgeladen.

In tegenstelling tot de meeste andere ‘praatplaatjes’ waar we de afgelopen tijd mee hebben kennisgemaakt, is de iMiev geen ontwikkeling op basis van een bestaand automodel maar werd hij doelgericht als elektrische auto ontwikkeld. In omgekeerde richting heeft de iMiev juist een benzineversie als afgeleide.
In Zwolle kregen vakjournalisten de kans de eerste volledig elektrische auto die daadwerkelijk in grote series in productie gaat tijdens een stadsrit aan de tand te voelen. In eerste instantie is de iMiev alleen leverbaar in thuisland Japan en Groot-Brittannië omdat dat land ook uit de voeten kan met de rechtse besturing. Maar de testprimeur van de 340 centimeter korte elektrische productieauto in ons land maakt duidelijk dat het daarbij niet zal blijven. Mitsubishi-woordvoerder Willem Jan Oosterveld: "Door de auto in Europese praktijktesten in te zetten, te beginnen bij deze sessie in Zwolle, wordt de komende tijd informatie verzameld om het gebruik en de mogelijkheden van de iMiev in kaart te brengen. Met de bedoeling ook een links gestuurde uitvoering voor ons deel van de wereld te ontwikkelen."

Zie ook: Elektrische Mitsubishi bouwen bij Nedcar

Nederlandse primeur van elektrische Mitsubishi iMiev - Automobielmanagement.nl

Nederlandse primeur van elektrische Mitsubishi iMiev

Het grootschalige testproject van de elektrische iMiev is in ons land van start gegaan. Het laden duurt zes uur maar met een zogenoemde Tepco quick charge kan de accu in een half uur tot tachtig procent worden opgeladen.

In tegenstelling tot de meeste andere ‘praatplaatjes’ waar we de afgelopen tijd mee hebben kennisgemaakt, is de iMiev geen ontwikkeling op basis van een bestaand automodel maar werd hij doelgericht als elektrische auto ontwikkeld. In omgekeerde richting heeft de iMiev juist een benzineversie als afgeleide.
In Zwolle kregen vakjournalisten de kans de eerste volledig elektrische auto die daadwerkelijk in grote series in productie gaat tijdens een stadsrit aan de tand te voelen. In eerste instantie is de iMiev alleen leverbaar in thuisland Japan en Groot-Brittannië omdat dat land ook uit de voeten kan met de rechtse besturing. Maar de testprimeur van de 340 centimeter korte elektrische productieauto in ons land maakt duidelijk dat het daarbij niet zal blijven. Mitsubishi-woordvoerder Willem Jan Oosterveld: "Door de auto in Europese praktijktesten in te zetten, te beginnen bij deze sessie in Zwolle, wordt de komende tijd informatie verzameld om het gebruik en de mogelijkheden van de iMiev in kaart te brengen. Met de bedoeling ook een links gestuurde uitvoering voor ons deel van de wereld te ontwikkelen."

Zie ook: Elektrische Mitsubishi bouwen bij Nedcar