Zij vragen het kabinet de plannen voor de nieuwe groene economie zo in te richten dat elektrisch vervoer aantrekkelijk wordt. Dit kan door onder andere vast te leggen dat tot 2015 geen bpm, wegenbelasting en bijtelling voor leaserijders van toepassing is voor elektrisch vervoer. De auto-industrie is nog steeds de vierde industrietak in Nederland en zou heel goed omgebouwd kunnen worden naar een bloeiende industrie voor elektrisch vervoer, aangezien Nederland veel toeleveranciers kent en bedrijven met nieuwe vindingen die toegepast kunnen worden in elektrische voertuigen. Zij verdienen steun van de overheid, op weg naar een schonere economie. Dit jaar komen de eerste vijfhonderd Th!nks uit Noorwegen naar Nederland. De eerste acht zijn al gearriveerd. Volgend jaar volgen er enkele duizende, beweert men.
De Th!nk is 95 procent recyclebaar en heeft geen uitstoot van CO2 of fijnstof. De auto combineert nieuwe technologie met Scandinavisch ontwerp met als resultaat praktische en moderne voertuigen. De Th!nk City is een kleine stadsauto die 180 km ver kan rijden op een volle accu en ook op de snelweg rustig 110 km per uur rijdt. De Th!nk maakt nauwelijks geluid. Deze elektrische auto kent geen bpm (tot 2012) en geen wegenbelasting.

Hij is zuinig in gebruik doordat elektriciteit veel goedkoper is dan benzine of diesel en bovendien heeft een elektrische auto veel lagere onderhoudskosten. De auto’s zijn naar Nederland gehaald door Urgenda en Elmonet.
Stichting Urgenda wil Nederland sneller duurzaam maken. Eén van zijn icoonprojecten is het project Elektrisch Vervoer waarmee Urgenda wil bereiken dat over tien jaar een miljoen elektrische voertuigen in Nederland rijden. Om snelheid te maken zijn elektrische auto’s nodig, naast een goede infrastructuur en elektriciteit die is opgewekt met wind- of zonne-energie. Elmonet (Electric Mobility Netherlands) is een initiatief van Mobility Service Nederland, een leasemaatschappij met hoofdzakelijk millieulabel A auto’s. Elmonet treedt op als de importeur van Th!nk in Nederland.