De MP3 Hybrid is voorzien van lithium-ionbatterijen die ook door de scooter zelf kunnen worden opgeladen. De MP3 Hybrid beperkt zowel het brandstofverbruik als de uitstoot van CO2 met meer dan vijftig procent, aldus de fabrikant. De Piaggio MP3 Hybrid beschikt over een parallel hybride aandrijfsysteem waarbij de verbrandingsmotor en de elektromotor mechanisch en elektronisch met elkaar in verbinding staan. De Piaggio MP3 Hybrid legt tot zestig kilometer af op een liter brandstof, vergeleken met 26 kilometer voor een reguliere benzinescooter, en noteert een CO2-uitstoot van slechts veertig gram per kilometer vergeleken met negentig gram voor een scooter met enkel een verbrandingsmotor. Deze cijfers voor de MP3 zijn overigens gebaseerd op een gebruik waarbij 65 procent van de tijd in de hybride modus wordt gereden en 35 procent in de elektrische stand.
Het batterijpakket van de MP3 Hybrid is weggestopt in het compartiment onder de buddy. Eenmaal in de garage voorziet de plug-in technologie in de mogelijkheid om de batterijen met een normale stroomkabel via het stopcontact op te laden met gebruik van de geïntegreerde acculader. De volledige oplaadcyclus vergt ongeveer drie uur, hoewel 85 procent van de capaciteit na twee uur beschikbaar is, aldus Piaggio.  Een exacte verkoopprijs is nog niet bekend, maar Piaggio Benelux hoopt de prijs van de MP3 Hybrid in Nederland onder de tienduizend euro te kunnen houden.