De iOn is op het logo en enkele optische details na identiek aan de Mitsubishi iMiev. Citroën, het dochtermerk van Peugeot, gaat ook een versie van de elektrische auto verkopen en die heet C-Zero. De elektromotor van de iOn is 64 pk/180 Nm sterk en biedt de iOn een top van 130 km/u en de actieradius bedraagt 130 kilometer. De  stroom wordt door een set lithium/ion accu’s geleverd.
De iOn kan nu via internet in verschillende Europese landen (waaronder Frankrijk, Italië, Groot-Brittannië, Spanje en Duitsland) worden besteld. Inmiddels heeft Peugeot ook intentieverklaringen getekend voor de levering van de iOn aan diverse wagenparkbeheerders en overheidsinstellingen. In Nederland is het nog niet mogelijk de iOn te reserveren en ook naar de prijs is het nog even gissen.
Eind 2010 begint het Franse merk met de levering van de iOn. Daarmee heeft Peugeot niet de primeur maar in het persbericht herinnert de autofabrikant eraan dat Peugeot met de (tussen 1995 en 2003 geproduceerde) elektrische versie van de 106 het eerste mondiale automerk was met een emissieloos voertuig. Deze Franse claim is een beetje link want er zijn meer autofabrikanten geweest die eind vorige eeuw geëxperimenteerd hebben met een elektrische auto. Zo rolde in 1990 bij Fiat de Panda Elettra van de band. (autointernationaal.nl)