Q2 Marktplaats: SUV’s verliezen aan populariteit onder Nederlanders

De Marktplaats cijfers van het tweede kwartaal 2018 laten zien dat het aantal zoekopdrachten naar SUV’s tussen maart en juni is afgenomen met ruim 24%. Vorig kwartaal lag het aantal zoekopdrachten nog op 29.669, afgelopen kwartaal daalde dit naar 22.273 zoekopdrachten. Ook de groei in het aanbod van SUV’s is lager uitgevallen dan in de eerste drie maanden van 2018; van 10% groei in Q1 naar 1,13% groei in Q2.

Q2 Marktplaats: SUV's verliezen aan populariteit onder Nederlanders

De groei van hybride en elektrische occasions nam wel toe met 3,75% in het tweede kwartaal van 2018. In totaal werden er 13.792 elektrische en hybride occasions aangeboden op het platform. Naar elektrische occasions werden 13.033 zoekopdrachten gedaan en voor hybride occasions lag dit aantal op 24.388.

De gemiddelde vraagprijs voor nieuwe auto’s op het platform is licht gestegen, van €37.343 naar €38.007. De gemiddelde vraagprijs voor tweedehandsauto’s is afgelopen kwartaal ietwat afgenomen ten opzichte van Q1; van €11.313 naar €10.944.  

Continue groei advertenties

Er zijn in het tweede kwartaal van dit jaar 736.751 auto-advertenties geplaatst, een stijging van 1,55% ten opzichte van vorig kwartaal en 4,79% groei ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Consumenten plaatsten in Q2 2018 bijna 127.000 advertenties en autodealers bijna 610.000.  

Lamborghini Aventador

De meest gezochte merken van dit kwartaal zijn Volkswagen, BMW en Mercedes-Benz. De Skoda Fabia werd het meest bekeken met ruim 2.1 miljoen views. De duurste auto die dit kwartaal op Marktplaats te vinden was, is de Lamborghini Aventador waar €608.083 voor werd gevraagd.

Q2 Marktplaats: SUV’s verliezen aan populariteit onder Nederlanders - Automobielmanagement.nl

Q2 Marktplaats: SUV’s verliezen aan populariteit onder Nederlanders

De Marktplaats cijfers van het tweede kwartaal 2018 laten zien dat het aantal zoekopdrachten naar SUV’s tussen maart en juni is afgenomen met ruim 24%. Vorig kwartaal lag het aantal zoekopdrachten nog op 29.669, afgelopen kwartaal daalde dit naar 22.273 zoekopdrachten. Ook de groei in het aanbod van SUV’s is lager uitgevallen dan in de eerste drie maanden van 2018; van 10% groei in Q1 naar 1,13% groei in Q2.

Q2 Marktplaats: SUV's verliezen aan populariteit onder Nederlanders

De groei van hybride en elektrische occasions nam wel toe met 3,75% in het tweede kwartaal van 2018. In totaal werden er 13.792 elektrische en hybride occasions aangeboden op het platform. Naar elektrische occasions werden 13.033 zoekopdrachten gedaan en voor hybride occasions lag dit aantal op 24.388.

De gemiddelde vraagprijs voor nieuwe auto’s op het platform is licht gestegen, van €37.343 naar €38.007. De gemiddelde vraagprijs voor tweedehandsauto’s is afgelopen kwartaal ietwat afgenomen ten opzichte van Q1; van €11.313 naar €10.944.  

Continue groei advertenties

Er zijn in het tweede kwartaal van dit jaar 736.751 auto-advertenties geplaatst, een stijging van 1,55% ten opzichte van vorig kwartaal en 4,79% groei ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Consumenten plaatsten in Q2 2018 bijna 127.000 advertenties en autodealers bijna 610.000.  

Lamborghini Aventador

De meest gezochte merken van dit kwartaal zijn Volkswagen, BMW en Mercedes-Benz. De Skoda Fabia werd het meest bekeken met ruim 2.1 miljoen views. De duurste auto die dit kwartaal op Marktplaats te vinden was, is de Lamborghini Aventador waar €608.083 voor werd gevraagd.