CAR-Symposium: steun liever toeleveranciers dan grote concerns

Niet de grote autoconcerns, maar de toeleveranciers moeten door de overheid geholpen worden om de huidige crisis te overleven.

Dat betoogt professor Ferdinand Dudenhöffer in een interview met het Duitse blad Markt und Mittelstand. "Als we niet oppassen, zijn de toeleveranciers tegen 2010 kapot en is de kennis aan China verkocht. En is een industrietak eenmaal verdwenen, komt ze nooit meer terug."

Dudenhöffer geldt als een expert als het om de automotive industrie in Duitsland gaat. Vorig jaar wist hij ruim achthonderd managers uit de autoindustrie naar het symposium te halen. Eind januari organiseert Dundenhöffer in Bochum het jaarlijkse CAR-Symposium. Key-note spreker is de hoogste baas van Ford Europa, John Fleming. Ook zijn er podiumdiscussies over de aandrijfconcepten van de toekomst (elektrisch en hybride) en over efficiëntere productontwikkeling door clustervorming en netwerken. Rupert Stadler, bestuursvoorzitter van Audi AG, sluit de dag af met een uiteenzetting over de groeistrategie van Audi in het premium segment. Daarnaast zijn er gedurende de dag workshops rond thema’s als intelligente materialen, lichtgewicht construeren, kostenmanagement en financiering, datamanagement, automobielmarketing, trends in interieurbouw, toekomstige markten en procesoptimalisering.

Het CAR-Symposium vindt plaats op 28 januari in het RuhrCongress in Bochum. Deelname kost vierhonderd euro per persoon. Meer informatie: www.car.fh-gelsenkirchen.de.

CAR-Symposium: steun liever toeleveranciers dan grote concerns - Automobielmanagement.nl

CAR-Symposium: steun liever toeleveranciers dan grote concerns

Niet de grote autoconcerns, maar de toeleveranciers moeten door de overheid geholpen worden om de huidige crisis te overleven.

Dat betoogt professor Ferdinand Dudenhöffer in een interview met het Duitse blad Markt und Mittelstand. "Als we niet oppassen, zijn de toeleveranciers tegen 2010 kapot en is de kennis aan China verkocht. En is een industrietak eenmaal verdwenen, komt ze nooit meer terug."

Dudenhöffer geldt als een expert als het om de automotive industrie in Duitsland gaat. Vorig jaar wist hij ruim achthonderd managers uit de autoindustrie naar het symposium te halen. Eind januari organiseert Dundenhöffer in Bochum het jaarlijkse CAR-Symposium. Key-note spreker is de hoogste baas van Ford Europa, John Fleming. Ook zijn er podiumdiscussies over de aandrijfconcepten van de toekomst (elektrisch en hybride) en over efficiëntere productontwikkeling door clustervorming en netwerken. Rupert Stadler, bestuursvoorzitter van Audi AG, sluit de dag af met een uiteenzetting over de groeistrategie van Audi in het premium segment. Daarnaast zijn er gedurende de dag workshops rond thema’s als intelligente materialen, lichtgewicht construeren, kostenmanagement en financiering, datamanagement, automobielmarketing, trends in interieurbouw, toekomstige markten en procesoptimalisering.

Het CAR-Symposium vindt plaats op 28 januari in het RuhrCongress in Bochum. Deelname kost vierhonderd euro per persoon. Meer informatie: www.car.fh-gelsenkirchen.de.