Beursmanager Joost ’t Hooft zegt ‘van alle kanten’ teruggekoppeld te hebben gekregen dat de beurs de hele branche een positieve impuls heeft gegeven. "Er is goed zaken gedaan en we hebben onze platformfunctie concreet invulling weten te geven. Wij gaan vanaf nu weer bouwen aan de volgende editie. Die staat gepland voor 8 tot en met 12 april 2014."

BedrijfsautoRAI 2012 was opgedeeld in vier segmenten: zware bedrijfswagens, lichte bedrijfswagens, speciale voertuigen en onderdelen & accessoires. De reacties van de exposanten waren bijzonder positief, zegt de organisatie.  Uit de voorlopige resultaten van het bezoekersonderzoek zou blijken dat ook bezoekers blij zijn dat de BedrijfsautoRAI (na vijf jaar) weer terug is van weggeweest. Driekwart van de bezoekers beveelt de beurs aan collega’s of relaties aan en eenzelfde percentage heeft de intentie de volgende editie van de beurs te bezoeken. Op de vraag wat voor de bezoeker de belangrijkste reden voor zijn beursbezoek was, antwoordde 32 procent dat het om oriëntatie op nieuwe producten ging, bij 28 procent ging het om het verkrijgen van een marktoverzicht en bij 24 procent om het onderhouden van contacten met bestaande relaties. Dat de beurs een kwalitatief goed publiek wist te trekken, concludeert de organisatie uit de feit dat 66 procent van de bezoekers opgaf als eindbeslisser, medebeslisser of adviseur betrokken te zijn bij de aanschaf van de gepresenteerde producten. De gemiddelde bezoekduur bedroeg vierenhalf uur.

De volgende editie van BedrijfsautoRAI vindt plaats van 8 tot en met 12 april 2014 in Amsterdam RAI. BedrijfsautoRAI is het nationale platform voor duurzaam wegtransport en wordt georganiseerd door Amsterdam RAI onder auspiciën van RAI Vereniging. Behalve vrachtwagens en bestelwagens, presenteert de tweejaarlijkse tentoonstelling ook trailers, speciale voertuigen, onderdelen, accessoires en transportoplossingen. Sponsoren waren TVM verzekeringen (hoofdsponsor)  en Shell (sponsor).